Ještě k těm klapkám. U C-172 třicítky nejsou ještě plné klapky (!), při kterých ta cesna padá - to jsou pak 40°(čtyřčicítky). Samosebou v Roudnici se sedá s dvacítkami, ale třeba už u nás v LKCE jsem byl školen sedat už s 30, sice při čistě zalétnutém finále dvacítky stačí, ale když to vyplave, jsou ty praporky na konci sakramentsky blízko. S třicítkama je to na těch 700m fakt lepší - a i když opadání je (jak jinak) větší, než u dvacítek, zas tak velký rozdíl to není.
A tak myslím, že je potřeba číst, co v tom protokolu je - tam je napsáno, že měl 30 a že v POM doporučují klapky 30 na přistání na krátkém letišti. RWY 13 na LKST má jen 780m - takže kdybych tam letěl (v souladu s tím, jak jsem cvičen) - dal bych tam taky 30.
Co mi trochu chybí v té zprávě je rozbor místní situace, já ve strakonicích nebyl, ale slyšel jsem, že právě na 13 je zvykem dělat strmější sestup na větších klapkách, aby byla rezerva nad těmi stromy... Dovedu si představit, že dal po 4. klapky 30, jak byl zvyklý, ale vyšlo mu to níž, tak chtěl přidat, aby byl plošší - ale směs byla chudá, tak šel do těch stromů. Říkám si kdy si asi uvědomil, zže to přes ty stromy nebude - a jestli tam je vůbec nějaký prostor pro nouzové přistání jinam (možná je, neznám to tam) - muselo by to být ale jen stočit vpravo / vlevo a sednout - protože když ti v půli finále dojde, že motor neráhne, moc času, výšky ani rychlosti tedy není... Samozřejmě jen skpekulace. RIP! |
|