Jen takova mala zajimavost - na webu UZPLN se objevila zprava o vysetrovani lonske nehody ze strakonic... a k memu prekvapeni tam jeden z testu delali i v FSXce...
A) Ověření reakce motoru na přidání „plynu“ při ochuzené směsi paliva provedením letové zkoušky.
Letová zkouška byla provedena dne 30. 9. 2009 v 10:45 UTC na letounu Cessna FR 172H, pozn. zn. OK-JAS na letišti Plzeň / Líně (LKLN).
Vnější podmínky letové zkoušky:
Počasí na letišti LKLN v 10:00 UTC:
Přízemní vítr: 360° - 50° / 2 – 5 kt;
Dohlednost: nad 10 km;
Stav počasí: zataţeno s občasným deštěm slabé intenzity;
Oblačnost: FEW Cu 800-1000ft AGL, OVC Sc 1500-2000ft AGL;
Teplota: 12°C;
Provozní podmínky:
Klapky vysunuty na 30°;
Průtok paliva 7,5 Gal/hod;
Plnění (Manifold Pressure) = 20 inches;
Otáčky 1500 ot/min.
Výsledek zkoušky:
Po přidání „plynu“ při ochuzené směsi, motor vykazoval opakovaně zpomalenou akceleraci, avšak poţadovaných otáček vţdy dosáhl bez příznaků nepravidelného chodu.
B) Ověření reakce motoru na přidání „plynu“ při ochuzené směsi na leteckém simulátoru typu Microsoft Flight Simulator X s pohonnou jednotkou stejného typu.
Na leteckém simulátoru byly nastaveny vstupní hodnoty jako při letové zkoušce.
Výsledek zkoušky:
Po přidání „plynu“ při ochuzené směsi motor nedosáhl poţadovaných otáček, ale došlo k jejich poklesu aţ na 700 ot/min.
|
|