Já ti nevím, mě to přijde takový negativně hodnotící. Natvrdo to tam sice napsáno není, ale:
Pilot vysunul vztlakové klapky do polohy 30° pravděpodobně proto, aby zkrátil délku přistání a doběh na zemi. Jiný důvod z dostupných informací nelze jednoznačně 16
odvodit. O vysunutí klapek na 30° svědčí poloha výkonného mechanismu klapek, který si i po mechanickém poškození zachovává předchozí nastavenou polohu.
Vysunutí vztlakových klapek do polohy 30° způsobilo zvýšení aerodynamického odporu letounu a pokles rychlosti letu, který se pilot pravděpodobně pokusil vykompenzovat zvýšením výkonu motoru. Protoţe se očekávaný účinek zvýšení výkonu motoru nedostavil, rozhodl se pilot zvětšit úhel sestupu, aby zachoval rychlost letounu.
Letové příručky dalších typů letounů, na kterých pilot před nehodou létal, např. Z 43,
Z- 42, AN-2, Z-37A, pouţívání vztlakových klapek pro přistání nařizují. Lze tedy připustit, ţe pilot pro přistání uplatnil návyky z těchto létaných typů. |
|