...jasne, rika se tomu "commmon type rating". Je to vyhoda,ktera ma taky svoje ale, nicmene kdyz to hodne zjednodusim, tak nejdriv takova linka musi byt vydelecna.Me se rozsvitilo az dneska, kdyz jsem si precetl uvedene argumenty,ze u nas nikdy nebude dost bohatych lidi platicich za drazsi letenky pres ocean, tudiz by mohl fungovat pouze "dobytcak" B777 (nebo podobny), ktery uveze co nejvic lidi s levnejsimi letenkami, aby se to vubec vyplatilo.V AUSTRIAN dosli pravdepodobne na totez, protoze A330 a A340 se tam pred lety zbavili a provozuji dalkovky pouze s B777 a B767.A rozdil v kupni sile Prahou a Vidni je nebetycny!
K tomu type ratingu....piloti litajici radu A320 na evropskych linkach nemuzou jen presednout do A330 litajici pres velkou louzi.....je tam toho potreba vic!Nejde jen o rozdily v letadle a dodatecny vycvik, ale hlavne v nezbytnych firemnich postupech!Pokud by CSA hypoteticky provozovalo jen dejme tomu 4kusy A330, tak by s nimi litala stejne jen vybrana skupina pilotu.Meli by sice rychlejsi prechod od A320, ale to uz by byla si jen ta nejmensi polozka....kdyby prechazeli piloti od A310, tak by to bylo jeste horsi, protoze A310 je klasicke letadlo o generaci starsi nez A320/330. |
|