Z diskuse je zřejmá jen jedna věc, nepřekonatelný odpor awacse vůči staré livreji ČSA a vůči ČSA obecně. Kdokoliv tu napíše něco pozitivního, awacs hned flekuje....
Já se netajím tím (a tady už jsem to taky kdysi psal), že staré schema ČSA mělo svá plus, vůbec nebylo tak "odfláknuté a zastaralé" - v jednoduchosti je krása...
1) tradiční barvy a trikolóra - používají dosud všichni "národní dopravci" - BA, AF, zmíněné ElAl - i Emirates (!), které awaxcs uvádí. Výjimkou jsou dopravci, kteří mají své "tradiční barvy" - DLH modrou a tmavožlutou a KLM modrou. ČSA jsou (myslím) první výjimkou, kdy dopravce namaloval jakési logo a jakési barvy - zcela anonymní - cestujícím nic neříkající. Jak jsem psal tehdy - (a moje paranoia to podporuuje) - byl to možná záměr. Jsem přesvědčen, že to jen urychlilo konec ČSA.
2) tvar barevných polí - ano, trojúhelníky byly "zastaralé" (v poslední době byly a jsou módnější vlnovité křivky - viz BA, Emiratzes...), ale přes jednoduchost to byl velmi elegantní design, protože na zemi je vodorovně jedna linka, po startu při stoupání druhá. Právě po startu elegance těch "přiblble jednoduchých" trojúhelníků vynikala... Najděte si nějaký taková obrázek.... A ty trojúhelníky na kýlovce sluší i Stingu... 
Ale, samotzřejmě, to je můj osobní názor, nikomu to nevnucuju. |
|