K těm ETOPSům... Každý druh ETOPSu je k získání velmi komplikovaná a zdlouhavá cesta a že ČSA má, nebo měla ten nejvyšší, tak to je privilegium, které nemá moc aerolinek. Mmj. se tady musí splnit požadavky na certifikaci nejen celého letadla a zvlášť každého motoru, ale taky posádek, společnost musí prokázat nějaký systém údržby nejen letadla, ale taky výcviku posádek a udržovacích "kurzů" a i po splnění těchto požadavků musí společnost splnit ještě další požadavky, mezi které patří bezproblémovost (nevím, co přesně a v jakém rozsahu) po určitou (ne zrovna krátkou) dobu provozu. Takže získání certifikace na ETOPS je setsakramentsky komplikovaná, nákladná a zdlouhavá záležitost. Fakt to není jen "razítko na papír" a proto si myslím, že ztratit toto je obrovská, ale fakt obrovská škoda. Nevím, kolik dopravců v evropě má ETOPS 4, ale vím, že jich moc není.
Jinak samozřejmě nepopírám, že je to teď spíš o záchránění firmy jako takové, než zachování všech certifikací  |
|