Ano. Rozhodně rozsah toho jednoho letu podle inzertu na aerowebu není větším, než úloha (číslo si nepamatuju) kdy se letí podle přístrojů v "zakryté kabině" - a podle osnoévy a choutek instruktora se dá stihnout: normální let podle přístrojů - vysazení gyra - vysazení gyra a umělého horizontu (failed suction) - let podle radiomajáků (OBT na fixu dvou radiálů VOR-VOR či kombinace VOR/ADF) - usazení do localizeru - usazení do ILS - falešné vektorování (nevektoruje dispečer, ale kochající se instruktor).
Totiž úlohy ke konci osnovy se mohou létat jedna po druhé při jednom letu spolu, nebo během dvou či tří delších navigačních. Takže například letíš někam - první flák podle mapy a s důrazem na komunikaci s řízeným prostorem a pohyb v TMA, CTR, pak přistání na řízeném letišti, přitom se seznámení s ILS když vidíš ven. Pak další flák po startu a odhlášení z CTR zadeklovat kabinu a letět podle budíků jak prostorově, tak navigaci - vlastně IFR, když to jde, pak zkusit přikrýt některé budíky (jakože porucha funkce) a nakonec třeba od posledního OBT navektorovat podle rozmarů instruktora k domácímu letišti - a na finále ti instruktor shrne deku a řekne: tak a podívej se, kde jsi skončil - to ti pak jdou oči kolem hlavy, mezi lopatkama jako když teče pračka - takže to by, podle osnovy a podle mého názoru, měl v rámci výcviku zažít aspoň jednou každej PPL... (docela jsem si to užíval ) |
|