JAR-FCL-1:
S přihlédnutím k jakýmkoliv jiným
podmínkám specifikovaným v předpisech JAR, práva
držitele PPL(A) umožňují vykonávat, ne však za úplatu,
funkci velícího pilota nebo druhého pilota kteréhokoliv
letounu nasazeného na neobchodní lety.
Klíče jsou tedy dva. Nesmí to být "za úplatu" a nesmí to být "obchodní let".
Čili co podle mě nemůže dělat pilot s PPL (příkladmo):
1. Někoho někam odvézt, přeletět letadlo nebo někoho vzít na vyhlídku a nechat za to zaplatit SOBĚ, v rámci svého podníkání nebo svého pracovního poměru.
2. Někoho někam odvézt, přeletět letadlo nebo někoho vzít na vyhlídku, sobě za to nenechat zaplatit, nicméně toto provést v rámci PODNIKÁNÍ NĚKOHO JINÉHO.
Takže jsou jasné případy, kdy nebude žádná pochyba o tom, že PPL to dělat nemůže. Ale pak jsou ty hraniční případy typu soukromé nalétávání hodin v rámci jakýchsi kvazivyhlídek, které se tváří jen jako "sdílení nákladů na let". A tady to můžeme vykládat že to lze i nelze, a rozsekne to teprve ÚCL (jeho rozhodovací praxi neznám)
|
|