Myslím, že ti to ve výcviku (PPL) nemůže (nemělo by...) chybět, pokud chceš, aby to ÚCL výcvik uznal. Viz (citace):
OSNOVA AK-MOT:
18C Cvičné lety k nácviku radionavigace - Dvojí: 2x - 2,0 hod
19 Cvičný let podle přístrojů v zakryté kabině - Dvojí: 1x - 0,30 hod
METODIKA:
18 C - POZEMNÍ PŘÍPRAVA - naučit žáka znalostem obsluhy a využití radionavigačních přístrojů, zařízení a prostředků - v závislosti na vybavení používaného letounu.
Využití VOR – dostupnost, AIP, kmitočty, výběr a identifikace, volič směrníku všesměrového majáku, indikace k/od, orientace, ukazatel odchylky od trati, určení radiálu, nalétnutí a udržování radiálu, přelet VOR, získání fixu s pomocí dvou VORů, použití radiokompasu, použití radiového zaměření – dostupnost, postupy a spojení s ATC, získávání QDM a let k cíli, použití traťového radaru/radaru koncové řízené oblasti – dostupnost, povinnosti pilota, sekundární přehledový radar, odpovídače – obsluha, použití, použití dálkoměru (DME) - výběr stanice a identifikace, režimy provozu, vzdálenost, traťová rychlost, zbývající doba letu.
18C - LETOVÁ ÚLOHA - naučit žáka praktickému využití radionavigace. Lety plánovat s ohledem na palubní a pozemní radionavigační zařízení s využitím minimálně SSR a jednoho z následujících zřízení: ADF, VOR, DME, VHF. Je vhodné jeden let plánovat s přistáním na řízeném letišti.
19 - POZEMNÍ PŘÍPRAVA – seznámit žáka s létáním podle přístrojů, rozdělením pozornosti a sledováním přístrojů při vodorovném letu, stoupání, klesání a v zatáčkách, fyziologickým vnímáním, letovými přístroji, doceněním přístrojů, omezeními pro přístroje, technikou pilotáže,
standardními úhlovými rychlostmi zatáček, stoupáním a klesáním do zvolených kurzů.
19 - LETOVÁ ÚLOHA – naučit žáka provádět zatáčky, horizontální let, stoupání a klesání podle přístrojů v zakryté kabině, zatáčkám o náklonu 15° v horizontálním letu, stoupání, klesání, zatáčkám do stanoveného kurzu podle magnetického kompasu i směrového setrvačníku.
Zdroj: http://www.aecr.cz/download.php?file=upload/www.aecr.cz/motorove-letani-osnovy-pro-vycvik/_dir/65/ak-mota2004.pdf |
|