Promiň Mates, ale o tohle jsem se kdysi už hádali a já tajně doufal, že už to umřelo, nebo to leží někde pod vrstvou jílu, abychom se už k tomu tady už nemuseli vracet.
Nikdo ti nebere tvuj názor, ale, prosím, neopakuj ho tady tolikrát - navíc, když s ním 1) málokdo souhlasí a 2) argumentace není moc šťastná - nečekej, že se k tobě někdo moc přidá.
Nepolemizuji s tvými životními zkušenostmi, ale pár pilotů od ČSA (i jiných společností) znám - a troufám si tvrdit (žádné IMHO), že jsou úplně stejní, jako piloti a kapitáni jiných společností. A že ani nejsou v souhrnu tak úplně stejně placení, jako jejich protějšky na západě, prostě to je tak nastavená rovnováha.
To vše, na co si stěžuješ, je prostě trh práce. Někdo dělá takovou práci, někdo dělá makovou. Nepochybuj o tom, že kdyby nebyl problém obratem ruky propustit půlku pilotů a kapitánů - a nabrat další, kteří to půjdou dělat za polovic, že by to ČSA neudělaly bez mrknutí oka - a ta zbylá půlka kapitánů by vděčně makala za ten zbylý poloviční plat - a držela by krok. Jenže ono to, jaksi, nejde... Totéž u letových dispečerů. No - a konec konců u neurochirurgů - znáte někdo nějakého? kdo jste se s ním bavil o poměrech, platu, důvodech, proč tělá to a tam za tolik a tolik? Znáte? - asi spíš ne. Tak je nechte v klidu. A, koneckonců, proti platům obyčejných správců energetického monopolu ČEZ jsou naši piloti holí žebráci.
Představ si, kdyby se vzbouřili ti nakladači. Že za ty peníze to prostě dělat nebudou. Co by se asi stalo? Co jim brání, aby si taky vystávkovali vyšší plat (jako třeba ve Francii)?
Protože vo-vo-vo tom to je. Protože v zásadě nikdo z nich nebere víc, než kolik mu zaměstrnavatel musí dát, aby mu ten který neutek - a klidne to jsou peníze k pláči.
Ale za to nemůžou piloti, to je prostě trh práce... |
|