Mám takovou obavu, že takovou firmu položí spíš práce managementu, nežli finanční požadavky. Přece jen břímě minulého vedení je veliké. Taky by bylo zajímavé znát platy vedení, ale ty jsou na rozdíl od platů pilotů tajné.
Ovšem je pravdou, že mzdové náklady jsou pro většinu firem zásadní, a že jakási zaměstnanecká solidarita v dobách krize je projevem sociální inteligence - aneb buď si nechám snížit plat, a nebo se bude propouštět. ČSA asi už nemají co prodávat, obrat se taky patrně nezvyšuje, a tak mzdy budou asi to jediné, kde lze významně ušetřit. A rozumný zaměstnavatel nesáhne na ty nejnižší platy, ale spíš na ty nadstandardní. Každopádně odbory jsou někdy velmi nebezpečný soupeř zaměstnavatele. A ty pilotní jsou opravdu silné. Ale nemusí to tak být věčně, mám takový pocit, že není daleko doba, kdy chlapci s ATPL frozen a 240 hodinama z letecké školy budou mít velikej problém si vůbec udržet své drahé kvalifikace, natož pak sehnat práci. Když vidím pokles zakázek v průmyslu, následně v nákladní dopravě a službách, musí to dopadnout i do sektoru dopravního létání. Pak asi skutečně zafunguje neviditelná ruka trhu i zde. |
|