Promiň, číst jsem to přestal v půlce.
K té první půlce - správně sis všimnul, že mluvím o technicích ve světě, ne v ČR. A to ještě mluvím o licencovaných, což už taky není zdaleka každý, mluvím o těch, co ti podepíšou eroplán do provozu. Aby se dostalo letadlo do vzduchu, jsou potřeba desítky, stovky profesí, ale jsou jen tři, jejichž zodpovědnost jde nad rámec běžné zodpovědnosti zaměstnance za svoji práci (uvádím dle abecedy): mechanik (zmíněný s kvalifikací), řídící letového provozu, velitel letadla. A v USA a některých dalších zemích to je ještě čtvrtá profese, dispečer letecké dopravy, tedy ten, kdo připravuje letový plán, tratě, zálohy apod., u nás však nemá právní zodpovědnost. To, že si v ČR uměly o platy říct poslední dvě, zatímco první ne, je bohužel něco, za co nemůžu. Vždycky jsem ale tvrdil, že pokud si řeknou, mají mojí plnou podporu. Ve světě to tak už je. |
|