Teoreticky ano. Kdoví jak je to ve FS simulováno, klidně to může být chyba v simulaci. Na druhou stranu, podstatné při letu není ani tak sledovat otáčky turbíny jako kroutící moment na hřídeli - torque. Je to vlastně ukazatel síly na hřídeli motoru. Síly, kterou musí motor vyvinout, aby udržel otáčky rotoru. Když je kroutící moment příliš velký, v reálu může dojít k poškození převodů. Ve FS to možná není simulováno.
Jinak R22 ve FS má taky RPM governor, řekl bych, že tam jsou výkyvy otáček možná vidět. R22 má jiný letový model, je to simulace pístové helikoptéry, včetně spojky mezi motorem a rotorem. V reálu nemají prý všechny R22 governor, četl jsem něco o "correlatoru", který v závislosti na směru pohybu kolektivu mírně přidává nebo ubírá plyn. Částečně tím eliminuje možný pokles otáček rotoru.
Přiznám se, že rozdíl v otáčkách motoru a rotoru jsem nikdy moc nesledoval. Mám tušení, že ve FS běží turbína pořád na 100%. |
|