Potlačení cykliky je nutnost pro získání rychlosti. Při dopředném pohybu je rotor roztáčen "větrem", dopředná rychlost v tu chvíli zastupuje motor, nic jiného rotor neroztočí a neudrží ho v dostatečných otáčkách.
Kolektiv je nutno povolit. Nevím jak je to v reálu s tím "letem kolektivu na podlahu", ale ve FS je třeba najít kompromis mezi otáčkami rotoru(jsou kritické zejména při přistání, kdy je třeba zbrzdit klesání) a vztlakem. Při výpadku pohonné jednotky není žádná síla, která by vrtulník hnala vpřed a udržovala rychlost(=pohon rotoru=vztlak), takže je třeba získat rychlost pohybem po nakloněné rovině, tedy klesáním. To zajistí povolení kolektivu, kdy se otáčky rotoru drží na přijatelné úrovni.
Je třeba si též uvědomit, že čím pomaleji vrtulník klesá, tím více je času na výběr vhodné plochy k nouzovému přistání. |
|