Podle toho se nenaučíš lítat, ale pochopíš co všechno na vrtulník za letu působí a proč se chová tak "divně". Já si třeba donedávna myslel, že když chci letím rovně a musím naklánět vrtulník na bok, že je špatnej model nebo něco. A ono je to úplně normální )
Stejně jako u klasického letadla je nejprve třeba pochopit jak se to udrží ve vzduchu, jaké síly na stroj působí. U vrtulníku je to trochu komplikovanější. Doporučil bych ještě třeba stránky www.helicopterpage.com (v angličtině), našel jsem tam dost zajímavých věcí.
Co se nastavení reality ve FS týče, pro vrtulník je nejdůležitější nemít "General" na 100%, pak stroj neadekvátně reaguje na řízení. Na www.hovercontrol.com je jako nejvhodnější doporučeno:
General 85%
PFactor 85%
Torque 80%
Gyro effect 100%
Crash tolorance 100%
Auto coord un-check
Gyro Drift un-check
use indicated airspeed
General jsem si zkusil dát nedávno na 99% a pořád je to OK. Hlavně ne 100%.
Delší dobu to používám k plné spokojenosti. Spokojenost s mými pilotnímy výkony je menší, nicméně po několika měsících létání jsou výsledky znát. Chce to opravdu trénovat a trénovat.
Zmíním jeden z "tipů" co mi v poslední době dost pomáhá - zejména při visu je třeba soustředit pozornost na horizont, ne na nejbližší prostor před vrtulníkem. Mnohem lépe pak člověk vnímá pohyb stroje. Jen je třeba si na to zvyknout ) |
|