Podívej, letadla létají ve vzduchu a pokud bude letadlu foukat vítr o rychlosti třeba 300km/h proti němu a to letadlo poletí max. rychlostí 250km/h, tak bude vůči zemi couvat rychlostí 50km/h (to je snad jasné, ne?).
A protože dorpavní letadla vydrží určitou dobu ve vzduchu a mají omezený dostup, tak by třeba za určitých povětrnostních podmínek (silný vítr od USA) nemusely vůbec doletět do cíle a navíc je poteřba splnit nějaké podmínkypro let přes oceán. Platí tam zcela jiná pravidla oproti vnitrokontinentálním letům. Pak ti chybí znalosti atmosféry, kde se vítr jakýmsi způsobem s výškou mění. A to co se ti Tragéd snažil vysvětlit je to, že Concorde dokázal létat mnohem výš, než jiná letadla, kde je vítr zcela jiný (může být třeba naprosto opačný směr) a tím pádem dokáže v pohodě proklouznout rychle do USA.
Dále ty NAT tratě se vyhlašujou každý den, to znamená, že podle povětrnostní situace se volí jiné vzhledem k Jet streamům apod. tak, aby buď využily jet streamů nebo pokud je protisměr se jim právě vyhly a pokud možno vedly tam, kde je nejvýhodnější přelet, tedy nejrychlejší (nejméně ovlivněn proti větrem). To by ti snad mělo stačit jako vysvětlení ne? |
|