Zrejme nemas vobec predstavu ako taky nadzvukovy let Konkorda vyzera.Ja ti to zhrniem:
Let z Europy do Ameriky trva zhruba 3 hod.
1.hod - po vzlete lietadlo stupa na maximal alebo forsaz do letovej hladiny 15000m,rychlostou podzvuku,po dosiahnuti 10km rozbieha na nadzvuk
2.hod - na hladine 15km rozbieha na rychlost 2 M,stale na max alebo forsazi.Mozno pred koncom 2.hod ju dosiahne
3.hod - vypina forsaz,stahuje na volnobeh a klesa na pristatie.
Poznamka pod ciarou: Dovolim si poznamenat, ze viem co to je lietat nadzvukom na maximalne machove cislo 2 M a let na staticky dostup 20 km.
Co sa tyka obmedzeni ,zrejme mas na mysli motor,tak pre nadzvukove lietadla je hlavnym a vypoctovym rezimom maximal a forsaz,ostatne,nizsie rezimy motoru su prechodove,nestabilne.Konkretne Konkord bol vyrobeny s cielom lietat na najvyssich hladinach,tzn. na statickom dostupe lietadla a najvyssich rychlostiach.Lety na standartnych hladinach nepripadaju do uvahy.Profil jeho letu sa v podstate podoba parabole. |
|