1) rotace zeme nema na letove trasy primo vliv. Ma vliv na to jakym smerem se pohybuje vzduch z oblasti tlakove vyse do oblasti tlakove nize. Protoze trasy pres atlantik se upravuji kazdy den podle proudeni vzduchu, neprimo jsou tedy letove trasy ovlivneny rotaci.
Casovy rozdil mezi letem Praha-NYC a letem NYC-Praha je zpusobeny ale golfskym proudem a nikoliv rotaci. Veta "když letíš proti směru otáčení je let o něco kratší" je totalni nesmysl a pri letu pres atlantik severni cestou je tomu treba uplne naopak (Do Ameriky trva cesta dele nez zpet), coz je spusobeno prave golfskym proudenim.
Stejne tak Coriolisova sila nema vubec zadny vliv na pohyb letadla ktery leti ve smeru vychod-zapad nebo obracene...
2) Vubec netusim Neco mi rika ze concord nesmel letat nadzvukovou rychlosti nad pevninou ale to opravdu nevim jestli je pravda... |
|