Můžu jen potvrdit bod 4. Sám jsem výplodem FD ČVUT , ne sice obor Prof. Pilot, ale vím, že jen několik jedinců co tehle obor dokončili se uchytlo u aerolinek, řek bych tak 10%. zbytek je rádo za to že si jako instruktoři můžou udržovat všechny ty licence které tak krásně museli nasbírat. Bohužel ač bych měl trvdit opak a propagovat FD, tak můžu za sebe říct že dle mého názoru tudy cesta opravdu nevede. Pokud půjdete např. do F-airu nebo Flying academy a předáte příslušný obnos, který stejně budete muset zaplatit i když budete chodit na FD, tak výsledek bude naprosto stejný a odpadnou vám starosti s učením hovadin které nebudete nikdy potřebovat. To že vám fakulta poskytne zdarma teorii, která stojí cca 60tis, je v té částce opravdu jen kapka v moři.
To co mne od výcviku na ATPL frozen odrazuje je bohužel ten stav, že i když dám sumu +-1,2mil tak budu mít jen pramalou šanci že mne přijme nějaká aerolinka u nás, protože situace je taková že na tom pořadníku bude předemnou dalších 30pilotů kteří mají brutální nálet a zkušenosti, přesně podle toho jak napsal David. Pak nezbývá než létat někde nějaké aerotaxi nebo instruktora za mizerný peníze, a získávat nálet a posunovat s v pořadníku. Další možnou cestou je to co zvolil Latom. Cesta např. přes aerojob je podle mne něco mezi tím co zvolili David a tím co popisuju na začátku. Tzn. máte asi lepší šanci potom dostat práci.
Takže podle mne jsou dvě cesty.
- Buď jste vatatér, zacvaknete výcvik, dáte se na pořadník a čekáte až si vás vyberu, případně si dodělát typovku, a o víkendu si budete chodit polítat senecou
nebo
- Dobře si rozmyslíte jestli pak máte možnost reálně tu investici zaplatit a pak musíte volit cestu takovou, aby když už to doděláte tak jste lítali pro aerolinky. Takže zvolíte to co David, nebo v našich končinách to co Latom.
Ještě je nějaká možnost mít třeba tlačenku, ale to už taky (díkybohu) tak dobře nefunguje
Sen o tom že si udělám ATPL frozen u FTO a už na mne čekaj u čsa s nastartovanou 737 u gejtu je opravdu jen sen. |
|