pletiete tu jablka s hruskami..
base training je tzv. vycvik na trati, kedy sa uplatnuju uz postupy konkretnej aerolinky pre konkretny typ lietadla..
na to, aby ta prijali na pravu sedacku v spolocnosti, potrebujes nasledovne:
preukaz sposobilosti CPL(A), kvalifikaciu IR(A), kvalifikaciu MEP(L), certifikat MCC, ATPL(A) Theory Credit a Certifikat o preskusani ICAO English minimalne na level 4. (Hradis si samozrejme sam - cena cca 1,3mil SKK)
Ked mas toto, mozes sa prihlasit do aerolinii. Po uspesnom vykonani pohovorov sa rozhodnes, ci si zaplatis typovku, alebo sa spolocnosti zaviazes a zaplati ti ju ona. Akonahle ju mas ukoncenu ( simulator FSS + myslim 3 okruhy) zacina BASE training, alebo tiez nazyvany LOFT (Line oriented flight training), kde sa uplatnuje CRM/MCC v praxi a noveho cloveka skoli instruktor spolocnosti priamo pocas nejakeho komercneho letu na trati podla vsetkych ako externych predpisov, ale hlavne podla prevadzkovej prirucky danej leteckej spolocnosti. Upozornujem vsak, ze to uz je v dobe, kedy ma dany pilot v preukaze riadne zapisanu typovu kvalifikaciu pre dany letun. V praxi (napr. sky europe) sa to robi tak, ze leti kapitan, skoleny pilot na pravo a na jump seate sedi nahradny druhy pilot, ktory je schopny kedykolvek zaskocit skoleneho pilota. co sa tyka platu, tak sa to robi tak, ze pocas toho, ako novacik lieta BASE (je na palube nutna pritomnost safety pilota), tak nedostava zaplatenu hodinovu mzdu, ale len nejake pausalne minimum (myslim okolo 30/mes, ale to nechcem kecat..). Pocet legov, ktore musi novacik odlietat sa stanovuje podla jeho vysledkov na simulatore a predchadzajucich skusenostiach. vacsinou je to cca 40 letov. Po ukonceni BASE trainingu sa z neho stava plnohodnotny druhy pilot, az kym nenadobudne pozadovane letove skusenosti, o ktorych pisal AJS. Vtedy moze poziadat o preskusanie poverenym TRE na ziskanie preukazu sposobilosti ATPL(A). Cize cas, ktory uplynie medzi ziskanim CPL/IR a ATPL(A) lietas v ramci komercnych letov, za ktore ti spolocnost plati riadnu vyplatu.
Cena typovky je cca 30 000 USD a na BASE training radsej ani nejdem pomysliet, kolko by to bolo, keby sa to muselo cvakat samostatne. Je pravdou, ze aerolinie uprednostnuju ludi s typovkami - TVS berie ludi vyhradne s typovkou, ktoru si sami zaplatia.
Vsetko je do detailu popisane na http://www.profipilot.sk
Co sa tyka Ziliny, tak tam vycvik prebieha nie v aeroklube, ale priamo pod zastitou Leteckeho vycvikoveho a vzdelavacieho centra, ktore ma statut FTO - http://www.lvvc.uniza.sk
|
|