No nevim jak je to teď, ale před časem se u ČSA skutečně spíš preferovali zelenáči a nepopsané listy papíru čerstvě po výcviku, a vazby, byť ne zcela oficiální, mezi ČSA a FD ČVUT a F-Airem docela byly.
To, že je v dnešní době velmi těžké dostat se jako začínající letec k dopravě je přímý následek euforie z přelomu let 2004/2005, kdy najednou ČSA přijalo přes sto pilotů, ostatní provozovatelé taky brali ve velkém, a najednou se do výcviku pustilo strašlivý kvantum lidí, kteří by normálně možná otáleli. Ledva se tito dostali ke kvalifikacím, což v průměru trvá dva-tři roky, nábor ve velkém ustal, a na trhu se vytvořil nebývale velký přebytek lidí. S ohledem na to, že nás pravděpodobně čeká pár hubených let, tak se šance moc zlepšovat v dohledné době nebudou. Zde ovšem platí známé Vyděržáj pijaňér.
Jinak můj názor je, že dopravní létání, až do úrovně kapitána, je středoškolskou profesí a preferovat jakékoliv vysokoškolské vzdělání je zbytečné a pro někoho diskriminující (ne každý si může dovolit trávit mládí na škole)
Trochu mě irituje, že se některé subjekty rozhodly využít zoufalosti lidí, ale to je nad rámec diskuze na FS fóru, jenom bych se naprdl a prskal síru. |
|