Tak ještě jednou, já celou dobu nenapsal, že se nelítá pomocí klesání na určitém paprsku, ale tvrdím, a teď si to přečti pořádně, protože pokaždé reaguješ na něco jiného, než jsem napsal, že - pokud od místa FAFu vyrazím po pomyslné glisádě pouze pomocí udržování úhlu sestupu, nebudeš mít visuální kontakt a nebudeš mít kontrolu v podobě řídícího za PARem, nebo DME a tabulky, tak zákonitě skončíš mimo.
Za druhé - to BNO byl pouze příklad takového "slepého" létání, taky víš, že bys tak nějak měl letět a že tam prostě musíš doletět, ale cestou se změní nějaký vlív a ty uhneš. Pokud nevidíš cílový bod (zase je jedno jestli visuálně nebo na přístroji), je to, jestli se dostaneš přesně k cíli, dáno víceméně náhodou, jako kdybys střílel na vzdálený terč. Nepodsouvej mi prosím, že by pilot nemohl používat VOR a ostatní navigační vybavení, to byl pouze příklad pro tebe, aby sis uvědomil, jakou má lítání pouze podle znalosti rychlosti, vertikální rychlosti, kurzu a výšky přesnost.
Takže si to ještě jednou srhneme - rovina sestupu a let pomocí nějakého úhlového klesání se samozřejmě používá, ale v součinnosti s nějakou kontrolou, tabulka+DME, řídící u PAR, řídící u přiblížení přehledovým radarem, G/S u ILS... Taky proto jsou v Jeppících ty tabulky, kde jsou rozepsány správné hodnoty klesání pro danou rychlost, v tom se shodneme, ne ? Ale jakmile ani jedno z toho nemáš, tak se prostě pouhým klesáním se dostaneš leda do problému. Jednoduchý důkaz - proto třeba na NDB přiblížení (bez DME), klesáš schodovitě, tam je tím referenčím bodem přelet toho majáku. Doufám, že teď už si konečně rozumíme... |
|