Na PAR se ptal gracos, asi ho to zaujalo, když jsem odposlouchával kolegy ze slovenska, tak se mi to taky líbilo, je to zajímavé přiblížení, ale máš pravdu nepoužívá se, snad jen v Kbelích ještě občas.
Na VOR/DME ti to ale někdo říká, jenom to není chlap u vysílačky, ale máš to napsané v tabulce, kde k určité míli je přiřazená správná výška, abys byl v rovině sestupu, tady tu zpětnou vazbu prostě dělá papír v kombinaci s DME.
Jde mi o to, že pokud třeba dorazíš k FAFU nahodíš 3 nebo 3,5 stupně sestupu (podle toho kterého přiblížení) a budeš se to zarputile snažit dodržet, třeba i s autopilotem, tak, pokud nebudeš mít referenci v podobě DME + tabulka, řídící nebo G/S, neochvějně skončíš mimo dráhu sestupu, pokud pod ní, tak je ještě dobře, protože se zastavíš na chvíli MDH a vyčkáš, jestli letiště nezahlídneš, pokud nad, tak můžeš zkoušet znova...
Prostě čistě na úrovni udržování roviny sestupu si nabiješ držku, možná tak jeden z pěti pokusů ti vyjde a to ti ještě fandím. Si to zkus sám - doleť na BODAL a vydej se k BNO jen na základě kurzu a mapy, klidně ti povolím upravovat kurz podle svého uvážení, jenom nesmíš použít navigační vybavení, abys BNO přímo zaměřil, máš mapu a nekoukej na zem, protože jsou mraky. Jsem fakt zvědavý, jak daleko od něj skončíš.
|
|