No Milane, nějak jsem ti neporozuměl. Doufám, že výrazem "pustit" řízení ve výdrži nemyslíš opravdu pustit řízení!!! Navíc přistání v traverzu u malých letadel mi přijde jako zběsilost! Hlavně na asfaltu. Zásadně sedám tak, jak popisuje Mike, a to na jakémkoliv z těch 25ti typů, co jsem kdy lítal, včetně 737!! Jestli chceš vidět, co si nechá bulík líbit, jukni sem: http://airliners.net a do hledání dej B737, KLM-Royal Dutch Airlines, Sort by Most popular.
Samosebou existují letdla, která smí sedat poze v traverzu, ale to je Tu-134, 154 a údajně i MiG-21. Jsou to spíš výjimky.
Samotný Boeing udává čtyři způsoby jak sedat s bočním větrem: Výše uvedenou a na fotce demonstrovanou (ovšem tady to kluci kalamácký trošku přehvízdli), pak travers (pravda je, že se s tim velká mašina docela pěkně popere), pak vzájemnou kombinaci (hlavně při limitním bočním větru) a poslední varianta je, kdy jdeš v traverzu až těsně před dosednutí, a pak se srovnáš do osy dráhy závětrnou nohou (tady tak, jak popisuješ, že se to nedá), a vlivem setrvačnosti se éro sice srovná, ale ještě letí rovně, takže sedne bez traverzu a bez náklonu. To ale chce cvik, zkušenost. (Mě to zrovna moc nejde.)
Připouštim však, že kromě 134 a 154 muže existovat letadlo (třeba výkonej větroň), kde je lepší sedat s ohledem na výšku křídla nad zemí v traverzu. Bílý jsem kromě vosy nelítal. |
|