Takze, pokud bych to mel shrnout, bocni vitr se da pri sestupu vylucovat v zasade 2 zpusoby:
1.zpusob, mene narocny, ale asi mene pouzivany je vyboceni letadla proti vetru, tj. stejne jako pri letu po trati, se letadlo normalni mirnou zatackou vyboci proti vetru, tak aby letelo po zamyslene trajektorii, osa letadla pak samozrejme nebude rovnobezna se smerem letu (cumak bude mirit jinam). s vybocenym letadlem se dale sestupuje bez jakychkoliv vychylek rizeni az do vydrze. V prechodovem oblouku, nebo ve vydrzi se pak vyboceni musi srovnat (koordinovanou zatackou, nebo jen smerovkou, jak chcete ) jinak dojde k nebezpecnemu dosednuti v traverzu (ve vyboceni), coz vypada asi jako jizda ve smyku...pokud se ovsem vyboceni srovna prilis brzy, zacne vitr letadlo snaset a dojde opet k dosednuti v traverzu.
2.zpusob je narocnejsi na pilotaz, spociva v nakloneni letadla proti vetru (kridlo pod vitr), to by vsak melo za nasledek zataceni letadla proti vetru, cemuz se zamezi vyslapnutim kontra smerovky, takto se sestupuje opet az do vydrze, kde se musi letadlo opet srovnat (vracenim kormidlem do neutralu, ci zasahem do rizeni- to uz asi zalezi na letadle, a na konkretni situaci), tento zpusob se mi zda lepsi, ale pri silnejsim vetru, kdy je potreba vetsi naklon se stava ponekud nebezpecnym |
|