Dodal bych ještě zkušenost s malýma písťákama, kde je těch pák trochu víc - Seneca nemá v základní výbavě ani RPM sync, ani phase sync a díky tomu že jsou motory protiběžné (díky bohu za to při asymetrickém řízení , tak je každý jiný a tím pádem nikdy ne přesně sladěný. A tím že mají motory ještě turbo, které ma příslušné zpoždění, je někdy posunování těch 6ti páček hotová alchymie a když je všechno sladěné, vypadá to přesto někdy jako "dogs dinner"
V praxi to vypadá tak, že pro vzlet se nastaví pro oba motory mixtures na max, RPM na max, pomocí throttle se zvýší otáčky na 2000, zkontroluje se že je vyvážené MAP a fuel flow a pak se odbrzdí, throttle posunou na 35" MAP a jde se na to. Po vzletu se pak přenastaví RPM na 2400 (což podle RPM gauge a synchronizovaného zvuku už je samo o sobě každá páka trochu jinde) a MAP na 34" - tím že se obě throttle stáhnou o stejný kousek sice chvíli vypadá ok, ale jak se ustálí turba, vždycky je tam nějaký rozdíl a sladění obou chvíli trvá. Výsledkem je, že ani jedna sada pák není pro oba motory ve stejné poloze. Naučit se s tím pak při různých režimech lítat tak, aby to člověk i rozhozené posouval stejně je občas celkem pěkná otrava
Ale takovej je život....řešit to takhle pro 4 a víc motorů musí být docela sranda |
|