Goaroundy - typickým příkladem budiž loňský případ Ryanairu, kdy byl pilot moc dlouhej a tak na finále provedl tak šikovný orbit, až z toho byla díky vnímavým občanům kauza pro noviny (a nejen ta). Situace kdy se vyloženě nestabilizovaná přiblížení dotahují až do konce se najde spousta. Kapitolou samou o sobě je počasí. Atd. Samozřejmě goaround od řídícího je něco jiného.
Holdy - každý rozumný pilot se holdování snaží vyhnout - ať už tím, že se někam vecpe na high speedu, nebo si požádá o direct, nebo si to zkrátí vizuálem...atd.
Současná doba je taková, že si aerolinky (a low-costy obzvlášť) hodně potrpí na rychlé a plynulé odbavení letů. A pokud to tak není, ihned se ozvou a stěžují si. Jaktože malé éro dostalo průlet a my jsme museli čekat na holding pointu, jaktože jsme dostali goaround, když by to vyšlo, jaktože jsme nedostali domluvený direct, proč jsme museli holdovat, jaktože měl přednost tamten, proč pojíždíme tak daleko, atd. atd. Piloty za to peskují zaměstnavatelé, ti jim vysvětlí důvod a pak se protestuje oficiální cestou. Různé stížnosti Ryanairu na provozovatele letišť po Evropě jsou celkem pověstné. V každé smlouvě s operátorem je garance plynulého a rychlého odbavení a pokud to tak není, vždycky se někdo ozve. |
|