Nechci v žádném případě nic srovnávat a tvrdit, že piloti aerolinek se mají špatně. Na druhou stranu, ukažte mi nějaké druhé povolání, kde si na "rekvalifikaci" musíte vzít úvěr na 10 let, kdy každý rok procházíte náročnými zkouškami způsobilosti rozhodujícími o vaší další působnosti v oboru a kdy při sebemenším zdravotním problému prostě končíte.
Piloti mají (většinou) výhod poměrně hodně - od relativně kratší pracovní doby (která ale tak krátká není, pokud se do ní započítá vše co tam patří), přes finanční výhody (k platu ještě peníze za nalétané hodiny, "diety", atd.), další výhody (různé sociální programy, levnější cestování, zdravotní péče) až po řekněme více uvolněnou atmosféru v mezičasech mezi chvílemi velkého stresu. Ano, dá se líp plánovat čas, protože dny volna bývají většinou více než dva...jenže zase na druhou stranu, dost často to nejsou víkendy, pokaždé to jsou jiné dny a taky něco jiného je day off a něco jiného standby (kde člověk musí sedět na zadku, i když zrovna neletí). U longhaul pilotů je taky potřeba počítat s řadou dní kdy nejsou doma vůbec (a příslušný vliv na rodinu), apod.
Když se to všechno nasčítá, určitě to není špatná profese, ale že by si člověk přišel na úžasné peníze a nemusel přitom nic obětovat, tak to rozhodně nefunguje a bude čím dál hůř. |
|