Nojo, to teda zná V USA drtivá většina letišť od určité hodiny (většinou soumrak, ale nemusí být pravidlem) přechází z prostoru třídy D na E. Pro toho kdo tam letí se nemění "téměř nic", s výjimkou že se nebaví s věžkou, ale prostě na CTAF nebo UNICOM plácá co ho napadne. Stejně tak existuje hodně letišť s publikovaným přiblížením, které nemají žádné approach stanoviště...a jsou třeba i v prostoru G (což je mimochodem narozdíl od ČR téměř vše Člověk pak na nějaké frekvenci (většinou se jim říká "stack", což znamená holding obrazec) oznámí jak je daleko a zeptá se na první volnou hladinu, v ní pak začne holdovat a až se ostatní pod ním vykomunikují a utečou na proceduru, tak se taky vydá dolů, pak na přiblížení no a na závěr třebas na CTAFu jen oznámí finále.
Mimochodem, nejen v hodně benevolentním USA to takhle funguje. Tady v UK lítáme čisté IFR na letiště v poměrně dost vysoké hustotě provozu (kdo si dokáže představit napojení na airways mezi CPT a BCN VORs, tak mu to bude jasné) a na dost vytížená letiště (Birmingham, Bristol, East Midlands, ...). A protože tam většinou místo přistání provádíme různé vylomeniny, v praxi to vypadá tak, že nám OPS bookne dané letiště na nějaký čas (třeba půl hodiny nebo hodinu) a my si dáme do FlightPlanu do RMK/ např.: RQ 1RV ILS LA GA PROC HLD NDB LA GA 2 ASY CCT TNG PD OX HLD NDB. V překladu to znamená - Request one radar vectored ILS with low approach/go around, followed by procedural Hold NDB procedure with low approach/go around, followed by 2 assymetric visual circuits, touch and go and practice diversion to Oxford with Hold NDB ;o) No a v praxi tam pak přiletíme, radar se zeptá na intentions, tak mu zkráceně řekneme výše uvedené (spíš jen pro ověření), on nám dá většinou missed app instructions (jiné než publikované kvůli organizaci provozu) a pak si v rámci uvedeného můžeme "dělat co chceme". Pořád jako IFR let s IFR letovým plánem, ale jinak pohoda vizuální okruhy s jedním motorem ;o) A záleží jen na tom, jestli si nás radar nechá pod "radar control", nebo nás změní na "radar information service" nebo jen "flight information service" - a podle toho se pak staráme/nestaráme o okolní provoz.
Takže jak už bylo řečeno mnohokrát - nedělejte z toho vědu |
|