Tak nějak. U nás si kupříkladu nikdo nedovede představit let IFR na neřízené letiště. To znamená, že letí-li člověk IFR na řízené, IFRové letiště, které momentálně má po provozní době, ATC ho u nás donutí let IFR zrušit a pokračovat VFR. To je v ČR běžná praxe. A ne vždy to jde. Ve světě, i v Evropě, je běžné, že řídící povolí přiblížení, oznámí konec radarové služby, dá přechod na frekvenci INFO/CTAF, a pokračuje se dál, na neřízené letiště, za dodržení všech ostatních zásad (jak letu IFR, tak komunikace u neřízeného letu). V takových případech u takových letišť je buď prostor třídy E, respektive se z CTR vyšší třídy Éčko stane, tj. ostatní VFR provoz musí dodržovat vzdálenost od oblačnosti (jiná věc je, že se na to u nás s...re), je tedy dostatečný čas po vylétnutí z oblačnosti na VFR provoz zareagovat, a úplně normálně se letí po příletové trati, udělá se přístrojové, často i přesné přiblížení... Mirek Dušín to určitě dobře zná z USA
|
|