Tam je ešte zaujímavé aj to, že ten druhý pilot: Klass Meurs (32r.) bol vlastne dá sa povedať "žiakom" kapitána van Zantena (50r.)!! Totiž kpt.van Zanten bol "training captain" vo "Flight Training Department of KLM" a práve tomuto svojmu druhému pilotovi len 2 mesiace pred katastrofou (presne 17.1.1977) udelil "Qualification Check" na 747(!) Preto je minimálne nepochopiteľné, že to čo ho pár mesiacov predtým učil a skúšal (napr. počkať na "Take-Off Clearance"), tak flagrantne priamo pred ním porušil!(?)
Inak ešte na doplnenie ten Pan-Am ako keby v tej hmle tušil nejaký prúser a žiadal ešte na holding pointe RWY12, že by tam radšej počkal pokiaľ KLM odštartuje a až potom začne rolovať po dráhe backtrackom. Lenže vežka sa vtedy preladila na approach a tak túto žiadosť nikdy nevypočula(!) A tak Pan-Am hoci nerád vstúpil na dráhu RWY12 a začal pomaly v hustej hmle rolovať rýchlsoťou 9-12 uzlov za KLM a márne hľadal správnu odbočku: 3L. |
|