No podľa výpovedí osádok iných lietadiel po otvorení letiska v Las Palmas nastal v Tenerife totálny zmätok. Ako vypovedal kapitán jedného Nemeckého stroja (Sven Ruhberg) tak lietadlá dostávali "Start-up Clearence" a "Taxi-Clearance" ako na frekvencii GND (121.700), tak aj na frekvencii TWR (118.700). Tie mašiny čo nemali dve rádio súpravy iba nechápavo pozerali ako sa stroje okolo nich dávajú do pohybu, bez povolenia na frekvencii, ktorú mali práve oni naladenú. Keďže v tej chvíli boli na veži len 2 ATC riadiaci, tak jeden z nich sa ešte pravidelne prelaďoval z GND na APP (119.700) a riadil v tej chvíli odlety. A preto keď sa Pan-Am opýtal na GND, či nemá radšej počkať na odlet KLM a až potom zahájiť backtrack RWY12, tak nedostal odpoveď, lebo GND bol v tej chvíli preladený na APP a neprijal žiadnu reláciu. |
|