Mraz po zadech behal i me.. Co se tyce tvych otazek..tak moje osobni nazory jsou:
1) Zalezelo by velmi na tom, KDY by zacal KLM brzdit, ale pokud byla dohlednost tak mizerna, jak jsem cetl, tak ve chvili, kdy se posadky uvideli, uz podle me, nemelo cenu brzdit. Pokud je animace v tech klipech delana podle zapisovacu let. udaju a voice recorderu, tak si videl sam, ze KLM se dostal na rychlost V2 tesne pred srazkou. Tam uz asi opravdu byla jedina sance se dostat do vzduchu.
2) Nevim, jestli pri takove rychlosti, jakou asi KLM mel, by ani strzeni do travy nebylo zachranou, protoze jestli si nekdy jel v aute nejakou ostrejsi zatackou pri vyssi rychlosti, asi sis vsimnul, jak na v porovnani s Jumbem lehke auto, pusobi odstrediva sila. Odpovidajici odstrediva sila (odpovidajici vysce a hmotnosti letadla a samozrejme polomeru zatacky) by pusobila i na to Jumbo. Coz by pri povetrnostnich podminkach, ktere tam ten tragicky den panovaly, vlhka draha, mlha.. by mozna vedly k tomu, ze by se KLM dostal do smyku a narazil by do Pan Amu na zemi.. Troufam si tvrdit, ze pak by v Pan Amu neprezil nikdo.
Tezko ted delat nejake soudy doma (v praci) ze zidle, ale v te chvili, kdy se KLM rozjel (za predpokladu, ze to bylo slyset, jak oznamuje rozjezd na freq.), byla uz jedina zachrana, kdyby Pan Am do te travy uhnul okamzite.. Treba by to stihnul.. |
|