Presne ako hovoríš Phantome, študoval som už viacero leteckých nehôd, kde bola jedna z príčin zlyhania "prehnaná autorita" kapitána, alebo potom je druhý extrém, keď sa posádka lietadla vôbec nebavý.
Ale nedá mi podotknúť aj v súvislosti s Tenerife, že hoci vtedy v 70-rokoch ešte bezpečnostné predpisy neboli tak prepracované, tak aj pri tejto nehode zohral určitú rolu strach posádky (hlavne kpt. van Zantena) z toho, že bude prekročený max.povolený čas posádky strávený za kniplom a aj preto sa rozhodli ešte v Tenerife natankovať tých 55ton paliva aby sa už nezdržiavali tankovaním v Los Palmas a mohli tak v časovom limite doraziť naspäť na Shiphool. Ktovie keby mali o tých 55 ton menej paliva, tak by dosiahli rýchlosť V2 skôr a možno by to stihli ten Pan-Am preletieť(?) A hlavne keby neboli v časovom strese zo sankcii od KLM, tak by kpt.van Zanten nemal stále nervózne ruku na "throttles" - evidentne sa ponáhľal. |
|