No ano, tak to bohužel je. Těch moderních externích stresorů je celá řada - od. max. časů ve službě, přes únavu, rodinné, finanční a firemní problémy, dostupné sloty, kapacity letiště, počasí, až po (ne)spokojenost pasažérů.
A z toho vyplývajících problémů je pořád i dnes hromada, nedávný případ Ryaniaru (360 kolečko na krátkém finále, kdy přes GPWS nebylo skoro slyšet vlastního slova a stěžovali si i lidi, ned kterýma to letadlo letělo) to jenom potvrzuje.
Vždycky je to jenom o rozhodnutí kapitána, co z bezpečnosti obětuje ostatním faktorům. Někdy je to rozhodování zatraceně těžké a je jenom na síle společnosti, nakolik dokáže respektovat a bez postihů tolerovat takové rozhodnutí kapitána, ze kterého vyplývají ekonomické ztráty. Ona je jedna věc kapitánská zlatá firemní Mastercard na pokrytí všech potřeb pasažérů a druhá věc diskuse nad závěrečným účtem. |
|