ze jste to vy tak pripojim par postrehu
na tento vylet jsem se docela tesil, proto jsem okupoval stani 3 uz od 1830loc. v klidu a v pohode jsem si udelal pripravu, kterou pokazilo jen to ze mi v databazi chybel DEKOV. tak nakonec jsem letel pres HDO. let do EKCH byl v pohode az na 2 snizeni rozstupu, oba s OKWIL (737), jednou od berlinskeho acc a pak na approachi. z pohledu copenhagenskeho ridiciho jsem si nezaslouzil ani priletovku a tak jsem po zadosti o instrukce po CDA dostal kurz 030, proletel nejvetsim shlukem CB (muj wx report ridici taky nejak odmavnul) a po varovani tcasu jsem dostal informaci o provozu. dal uz to bylo v pohode, pristali jsme a dokonce pridelene stani nebylo az tak daleko. zpatecni cestu jsem odhadl jako podobny pohodovy let a natankoval 10 tun paliva (cca 2 hodiny letu). prvni darecek jsem dostal uz pri pojizdeni kdyz jsem mel jet pres "kvebek" a v mape v sirokem okoli nebyl, druhy darecek kdyz v okne ivapu nebyl ESOS_CTR, pak nasledoval unicom asi na 30 sekund a uz na me hulakala Warszawa, ktera taky nebyla v ivapu. tak jsme leteli s Borikem sikulou (porad nadaval ze predjizdim ) az na hranice s nemeckem. tam Borik dostal instrukci kontaktovat berlinaka a ja ne . tak jsem letel daaaaaaleko k nemcum a volal warszawu ze uz jsem u nemcu aby mi potvrdil jestli mam zustat na jeho frq. no to mi oznamil ze vlastne nevi kde jsem, ze nema radar contact ale ze za chvili me zavola. po chvili (par minut) me skutecne preladil na berlin, s tim jsme se pozdravili, on me dokonce nasel na radaru a rekl mi "ajdentyfajd". takze 220+4+2 POB vesele leteli daaaaal. najednou se ozvalo "traffic, traffic". podivam se na tcas a zjistim ze mam wingmana ale ze zrejme chce k nam na navstevu. to uz zcervenalo PFD a podle instrukce "descend, descend" jsem to sparil dolu stylem Ju-87 Stuka, dokonce o neco vic nez jsem mel a jake prekvapeni to bylo kdyz tcas zacal hulakat "climb, climb". chvili jsem premyslel jestli (tcas) pred letem pil, ale driv nez jsem k necemu dospel k zaveru tak kolem me proficel bulik a to takovym zpusobem ze frecce tricolori by se od nas mohli ucit. nemecky ridici byl regulerne mimo. citace: "Berlínský řídící vysílal do etéru pouze vzdychy "Ech" "Och" "Uch" "My radar is broken" "Ungh" "No radar contact" a celé to bylo pospojované plynulou němčinou", presne takhle to vypadalo, v tom se ozval nejmenovany LS a uuuuuuuuuz me dupal no nakonel jsem byl trochu vys nez jsem mel takze kdyz jsem se v 15 rozhodoval co dal, vyckavani na HOLAN byla jasna volba. tam me Marky preladil na LKPR_Mates_APP a uz jsem letel do LLZ (hura, 4 tuny paliva to je akorat). v te dobe Borik sikula hlasil problem s podvozkem (asi), po chvili "mayday, mayday", to uz jsem byl nervozni protoze instrukce pro me znela direct RASIM a vyckavat. jedna vec bylo mnozstvi paliva, druha ze jsem vubec RASIM v planku nemel, tak jsem to odhadem otocil na 120 a sprintoval k FMC abych tam nabusil rasim a nadefinoval hold. no a taky jsem hlasil ze s palivem to neni moc dobre protoze uz jsem mel cca 3 tuny. po chvili poletovani kolem rasimu jsem konecne naletnul LLZ 24 (hura, protoze uz sviti warning - 2t) ale ani jsem to nestihl na FAF tak uz jsem mel tocit na 360, takove mensi kolecko a znovu do ILS. na druhe majli od prahu si AP vymyslel shortcut rovnou k stani 3 takze dal to slo rucne no a pak uz bylo normalni pristani, pojizdeni atd atd. nakonec jsem dostal zpravu vysetrovaci komise ohledne tech dvou sblizeni. tot vse |
|