FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 7. 1. 2025, svátek má Vilma Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
EKCH-LKPR Jeden příspěvek | Celý strom
EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 10:15
mípa   
Jaké jsou dojmy z akce? Mě se to, až na ten masakr na Berlínem, líbilo moc moc. Děkuji velmi organizátorům.
 

Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 10:25
pseudoMates
Podle toho, co jsem slyšel, tak jako obvykle.. Českých pilotů bylo asi tak 5x víc, než dánských. Ale na druhou stranu spatřuju úspěch v tom, že se Dánové na nás nevyprdli stejně jako při trojúhelníku EDDM-LKPR-EDDF, kdy přiletěl jeden jedinej pilot z Německa. Tady byli tušim asi 4, nebo 5 pajlotů z Dánska..
 

Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 10:47
LuckyB
U mně dobrý. Konečně jsem se dostal na IVAi a měl možnost konfrontace s tím co slyším ať už z GROUND nebo TWR a s tím co vidím na letišti. Až budu mít rychlé připojení, které nekolísá, tak to bude ještě lepší. Ta moje WiFi už dosluhuje.
 

EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 10:59
Rozšafín Ctibum   
Můj dojem ? Den blbec .

Cestou do Kodaně jsem se málem srazil už nad HDO s BHA576, ten immediate turn o 60 stupňů byla parádní vychytávka . V polovině cesty nad Bratwurstžroutama se začaly řešit problémy s radarem, frekvence byla zahuštěna ploynulou konverzací v němčině. Přiblížení na EKCH bylo bez problémů, po opuštění rwy mi spadnul sim.

Cesta zpátky jsme začali prakticky společně se Seržem a ještě TVS57 (myslím). Povedlo se mi Bulíka zvednout ještě dřív, než jsem dojel na práh dráhy . Danské řídící hodnotím sum sumárum velice kladně. Sranda začala až u Švédů, kteří mě při opouštění jejich FIRu bůhví proč ladili na UNICOM, aby mne o třicet vteřin později po chatu naháněla Warszawa radar. Polsko je země klidná a mírumilovná, nic zvláštního se tam nedělo, škoda, že mezi mnou a LKAA byl ještě Berlín (BTW nechápu, jakto že jsme letěli až na hranice na berlínské frekvenci). Berlínský řídící vysílal do etéru pouze vzdychy "Ech" "Och" "Uch" "My radar is broken" "Ungh" "No radar contact" a celé to bylo pospojované plynulou němčinou.

Na LKAA_Filip_CTR jsem se tedy ladil sám. A tady začala nejvtipnější část mé cesty. Nějak jsem si popletl clearance limity a vzhledem k tomu, že mi Filip nestihl, nebo prostě zatím nemohl dát STAR od HDO, začal jsem vesele vyčkávat nad Hermsdorfem. Po vcelku překvapivém "negative, continue STAR HDO1S" (a ještě překvapivějším "já ti utrhnu hlavu....") jsem byl přelazen na LKPR_Mates_APP, poprvé.

Matej zněl veeeelmi popdrážděně. Vzhledem k tomu, co se na frekvenci dělo, se ani nedivím. Rozumět mu bylo všechno, a proč 90 procent pilotů odpovídá "ERRRRRrrrrr Say Again" nechápu (buď lítáme english, a umíme to, nebe czech, že ). Krásně jsem proplul TMAčkem, mno a nebýt věty "intercept LLZ from the left" bych to bylo úplně skvělé. Ale to bych to nebyl já. Jakmile mi prošel paprsek LLZ zleva doprava letadlem, zahlásil jsem "unable to intercept from left"...."why ? You are now intercepting from left"...."cože ? ne, vždyť jsem to přelít"....."prosimtě, zkontroluj si ruce, levá je ta druhá pravá"...."hmmmm..aha". No tak nic.Alespoň měl lepší náladu a hned se mu řídilo líp ).

Tím končí veselá část mého letu. Těsně před MM se mi nepovedlo otevřít podvozek, dal jsem si go around, pak mi vypadly oba motory, pak jsem dopadl na dráhu a plynulým, prekticky nezpomaleným pohybem vyklouzal za letiště.

Tím končím zamyšlení na včerejším Eventem, když už nic, povedlo se mi obveselit pár lidí za radarem a ještě dloouho potom si o tom vyprávěli a až se mě jejich děti budou ptát, která levá je ta druhá pravá, nebudu se divit.




 

Re: EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 12:09
Latom   
No to jsi se teda pochlapil. Přeletět LLZ pod Matesovým vedením.
Teď už to můžu říct, ale jednou jsem byl Matesem vektorován do ILS a schválně jsem si nenastavil na EFISu nic, prostě jako by tam nebyl a jen jsem čekal až mi naběhnou "báry" zachycení, že dám jen APP mód. Musím říct, že to navektorování bylo tak dobré, že zachycení do LLZ a následně GS bylo perfektní, skoro jako z učebnice. Pak mi už stačilo dát jen vysunout větší klapky, podvozek a tradá na zem. Éro provedlo totiž jen malý nákon při zachycení LLZ.
Takže Mates, nechci ti tu mazat med kolem pusy, ale myslím, že je potřeba občas i veřejně někoho pochválit. Neboj, slabost pro tebe nemám.
 

Re: Re: EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 12:22
pseudoMates
Přes ten LLZ jsem ho vedl já záměrně, právě kvůli tomu šikulovi před ním... všechno mu strašně dlouho trvalo a Borek měl holt tu smůlu, že byl za ním... tak proto musel přes LLZ...
 

Re: Re: Re: EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 12:23
Latom   
Tohle tomu moc nenasvědčuje:

"Jakmile mi prošel paprsek LLZ zleva doprava letadlem, zahlásil jsem "unable to intercept from left"...."why ? You are now intercepting from left"...."cože ? ne, vždyť jsem to přelít"....."prosimtě, zkontroluj si ruce, levá je ta druhá pravá"...."hmmmm..aha". No tak nic.Alespoň měl lepší náladu a hned se mu řídilo líp )."
 

Re: EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 12:12
pseudoMates
No, hezky napsáno..)) Abych tě uklidnil, nejsi sám, kdo měl včera den blbec...
Udělal jsem tam takovejch bot, až to nebylo hezký... Odletu z LKKV na VOZ, jsem nejprve přeslechl špatný readback a poté se mi ho podařilo poslat přesně na opačnou stranu, než jsem zamýšlel.. Nějak jsem si nestačil proštudovat nové mapy, takže jsem přílety pravděpodobně klesal do prostorů, které nebyly moje.. (Nebýt rýpala LS, tak bych si toho asi ani nevšimnul) Popřitom jsem se bavil tím, jak to tam ten "šikovnej" němec sráží poblíž hranic. Nejprve tebe s Gustavem a pak ještě asi dvě další éra... Výpadky radaru byly, to můžu potvrdit, ale je mi záhadou, proč, mi mizelo jen jedno, dvě éra..? Na dost dlouhou dobu mi zmizel KLM270, kterého jsem velmi zručně odřídil procedurálně... Celej provoz bych asi řídit procedurálně nechtěl, přesně jak si psal, byli piloti, co i základní příkazy nebyli schopni zopakovat na první pokus..
No a k tomu závěru... Nejprve se mi vrátila AEA738, alias Mafra, s poruchou navigace, a to měl už být pro mě signál, že se dnes stane (resp. včera), něco podivnýho...
Můžu tě ubezpečit, že kdyby měl ten výtečník, o kterým si psal, s těma readbackama, ještě jeden takovej, jako měl všechny před tím, už jsem byl rozhodnutej, že ho vyndám z ILSu a pošlu na opačnej konec TMA, abych nejprve posadil ty, co to umějí..
Naštěstí jsem to neudělal, protože ty si pak šel do průletu a následně si žádal full emergency, za tebou šel SASák, kterej si dal taky kolečko, protože buď nechytnul TWR, nebo já nevim... Každopádně se mi neohlásil, za chvíli nastavil 7600 a ačkoliv jsem ho na TS viděl, tak na moje "if you read me, squawk ident" nereagoval. Do toho mi serž, kterej si pravidelně nakládá málo paliva nahlásil, že má palivo tak na 30 minut letu (vyčákaval nad Rasimem kvůli nouzi), což jsem myslel, že mu asi v tu chvíli zakroutim krkem. SASík si pak doletěl na NER, udělal jedno celý kolo, pak nějakej hybrid a šel vesele do ILS. Zrovna ve chvíli, kdy po prvním kolečku nad NER začal točit druhý, jsem se naštval (myslel jsem si, že tam bude asi točit do aleluja), Serže jsem vyndal z holdu a poslal na přiblížení... Jenže SAS ten druhej hold nedotočil a začal přiblížení, podle hodně divný procedury... No, prostě došlo k tomu, že letadlo se ztrátou spojení mělo před sebou další éro v ILSu. Ač nerad, Serže jsem poslal z ILSu pryč a koukal jsem, co provede SAS. Asi opět nenavázal spojení na TWR a i přesto, že zalítnul COMFAIL proceduru, nesednul a udělal další průlet. Hned za ním jsem poslal Serže. Nakonec se z oboustranný ztráty spojení stala jednostranná, protože SASák konečně aspoň mohl poslouchat, co říkám, takže všechno potvrzoval squawk identem. Do toho jsem ještě zapomněl říct, že se dvěma pilotům nepovedlo naladit mojí freq., takže je měl Marky u sebe a nějak tak jsme to společně ukočírovali...
Přišlo mi to teda hodně náhod najednou a doufám, že se mi povede zjistit, která "dobrá" duše v tom měla prsty..
 

Re: Re: EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 14:40
Serž   
ze jste to vy tak pripojim par postrehu
na tento vylet jsem se docela tesil, proto jsem okupoval stani 3 uz od 1830loc. v klidu a v pohode jsem si udelal pripravu, kterou pokazilo jen to ze mi v databazi chybel DEKOV. tak nakonec jsem letel pres HDO. let do EKCH byl v pohode az na 2 snizeni rozstupu, oba s OKWIL (737), jednou od berlinskeho acc a pak na approachi. z pohledu copenhagenskeho ridiciho jsem si nezaslouzil ani priletovku a tak jsem po zadosti o instrukce po CDA dostal kurz 030, proletel nejvetsim shlukem CB (muj wx report ridici taky nejak odmavnul) a po varovani tcasu jsem dostal informaci o provozu. dal uz to bylo v pohode, pristali jsme a dokonce pridelene stani nebylo az tak daleko. zpatecni cestu jsem odhadl jako podobny pohodovy let a natankoval 10 tun paliva (cca 2 hodiny letu). prvni darecek jsem dostal uz pri pojizdeni kdyz jsem mel jet pres "kvebek" a v mape v sirokem okoli nebyl, druhy darecek kdyz v okne ivapu nebyl ESOS_CTR, pak nasledoval unicom asi na 30 sekund a uz na me hulakala Warszawa, ktera taky nebyla v ivapu. tak jsme leteli s Borikem sikulou (porad nadaval ze predjizdim ) az na hranice s nemeckem. tam Borik dostal instrukci kontaktovat berlinaka a ja ne . tak jsem letel daaaaaaleko k nemcum a volal warszawu ze uz jsem u nemcu aby mi potvrdil jestli mam zustat na jeho frq. no to mi oznamil ze vlastne nevi kde jsem, ze nema radar contact ale ze za chvili me zavola. po chvili (par minut) me skutecne preladil na berlin, s tim jsme se pozdravili, on me dokonce nasel na radaru a rekl mi "ajdentyfajd". takze 220+4+2 POB vesele leteli daaaaal. najednou se ozvalo "traffic, traffic". podivam se na tcas a zjistim ze mam wingmana ale ze zrejme chce k nam na navstevu. to uz zcervenalo PFD a podle instrukce "descend, descend" jsem to sparil dolu stylem Ju-87 Stuka, dokonce o neco vic nez jsem mel a jake prekvapeni to bylo kdyz tcas zacal hulakat "climb, climb". chvili jsem premyslel jestli (tcas) pred letem pil, ale driv nez jsem k necemu dospel k zaveru tak kolem me proficel bulik a to takovym zpusobem ze frecce tricolori by se od nas mohli ucit. nemecky ridici byl regulerne mimo. citace: "Berlínský řídící vysílal do etéru pouze vzdychy "Ech" "Och" "Uch" "My radar is broken" "Ungh" "No radar contact" a celé to bylo pospojované plynulou němčinou", presne takhle to vypadalo, v tom se ozval nejmenovany LS a uuuuuuuuuz me dupal no nakonel jsem byl trochu vys nez jsem mel takze kdyz jsem se v 15 rozhodoval co dal, vyckavani na HOLAN byla jasna volba. tam me Marky preladil na LKPR_Mates_APP a uz jsem letel do LLZ (hura, 4 tuny paliva to je akorat). v te dobe Borik sikula hlasil problem s podvozkem (asi), po chvili "mayday, mayday", to uz jsem byl nervozni protoze instrukce pro me znela direct RASIM a vyckavat. jedna vec bylo mnozstvi paliva, druha ze jsem vubec RASIM v planku nemel, tak jsem to odhadem otocil na 120 a sprintoval k FMC abych tam nabusil rasim a nadefinoval hold. no a taky jsem hlasil ze s palivem to neni moc dobre protoze uz jsem mel cca 3 tuny. po chvili poletovani kolem rasimu jsem konecne naletnul LLZ 24 (hura, protoze uz sviti warning - 2t) ale ani jsem to nestihl na FAF tak uz jsem mel tocit na 360, takove mensi kolecko a znovu do ILS. na druhe majli od prahu si AP vymyslel shortcut rovnou k stani 3 takze dal to slo rucne no a pak uz bylo normalni pristani, pojizdeni atd atd. nakonec jsem dostal zpravu vysetrovaci komise ohledne tech dvou sblizeni. tot vse
 

Re: Re: Re: EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 14:49
Tragédie v JRD
tyhle popisy me vyvolavaj vzpominku na zacatek seminare "vyprava do kraje mladi jary cimrmana" ci jak se to jmenovalo ... jak tam vondruska (a spol) jeli tema skodovkama s rozbitym chladicem apod
 

Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 15:10
Serž   
kdybys taky letel tak jsi mohl mit taky perfektni zazitky z nemcova rizeni
 

Re: Re: EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 14:41
Hory1989   
Tady bych rád reagoval a chtěl bych se veřejně omluvit za stálé říkání "Please, say again". Sluchátka jsem měl mimo provoz a musel jsem letět na bedničky, ale jelikož bylo pozdě, musel jsem je mít proklatě potichu a to značně omezovalo moje sluchové vnímání. V důsledku toho jsem rozhopádně brzdil provoz.
Závěrem se mi ale povedla perlička: Po reinstalu FSky a Winů mi to běhá fakt úžasně plynule, což zvyšuje mojí schopnost vést letadlo pěkně na přistání. Tudíž jsem si pěkně sednul a dokonce uvolnil na BRAVU a to jsem si ještě musel trochu dojíždět. To by mi možná i kluci z ČSA záviděli...
Jinak ještě chci poděkovat všem řídícím za kvalitně odvedenou práci. Jakožto témeř pravidelný řídící vím, co to znamená slovo "fofr". Díky!
 

Re: Re: Re: EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 14:44
Serž   
ja taky zabrzdil kus pred Bravem ale bylo mi trapne uvolnovat se 767 pres Bravo no a jeste jsem dostal zdupa ze to ani 737 nezvladne
 

Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 15:00
Latom   
To opravdu nevím, jak jsi to dokázal. Mi ta kráva lítá opravdu jako kráva. Blbě. Zlatý PMDG. Při MTOW jsem na LKPR rád že mám rotate ještě před E taxiway. Rozběh z pozice na brzdách a již s plným výkonem jsem kolem C taxiway ještě pod 80 kt. Tohle není letadlo, tohle je opravdu kráva. Ano je to těžké éro na vzlet, ale tohle není chování jako reál letadla. Tomuhle říkám "zprzněný" model a jeho dynamika. Mluvím o Level-D 767. S prázdnou mašinou sice uvolním po C taxiway, autobrakes 3, ale to je úplně prázdná a jen cca 10 tun paliva, aby se to líp chovalo.

S PMDG po B taxiway uvolníš s plochým přistáním, jednu červenou pod glide, minimální rychlost na přiblížení, max. autobrakes. To mám vyzkoušeno, jde to. S 767 - ukaž.
 

Re: Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 15:09
Serž   
dnes vecer... ted mi technici zhavi svicky na messeru 109
767 je zlaty stroj, s nim se mi lita uplne skvele, to 747 je problem i naklonit, natoz s ni letet rucne
 

Re: Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 15:15
Hory1989   
Náhodou, tohle bylo naprosto standartní přistání. Je také dost možné, že mi trochu foukalo do čumáku, ale to jsem v tom fofru nestíhal pozorovat. Byl jsem rád, že sem stihnul vytáhnout klapky a podvozek.
 

Re: Re: Re: EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 14:47
OK-Milda (BHA410)   
Jak kteří - ti z hangárů co by museli přezouvat gumy by tě spíš proklínali
 

Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 14:55
Hory1989   
Neboj, já tam mám známýho. Aspoň by měli mladým technikům co ukazovat. Mj. jsem už neměl moc paliva a kaštanů jsem v kufru taky moc neměl.
 

Re: Re: Re: EKCH-LKPR - zamyšlení Boříka šikuly   19. 4. 2006 / 15:33
Tomino
a pobavil tim minimálně mě na TWR a podemnou Lukáše na GND)tím BRAVEM
 

Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 12:39
OK-Milda (BHA410)   
Jak to tu tak čtu, tak vidím, že jsem měl vlastně úúúplně klidnej let pouze s jedním výpadkem IvApu (nutný restart) a v závěru nefungování klávesy pro reverz a tedy vyjetí z RWY24 až po E. Jo, ještě jeden povzdech: já vím, že jsem exot, který lítá s DC-9, ale sakra, když si žádám klesání, tak asi vím proč (ta mrška víc jak 1000 ft/min prostě neklesá) a nevím proč mě tedy němec nechtěl pustit dolu. Nu což, alespoň si kaštánci prohlédli matičku Prahu při kličkování před LLZ RWY24
 

Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 13:49
Bendr
Z toho si nic nedělej. Já toho Němce třikrát slovně žádal o klesání, pak i textově a nic. Nakonec z toho byl výpadek radaru a ja ve finále brzdil i očima.
 

Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 13:55
OK-Milda (BHA410)   
... a kombinaci kláves Shift+Z znáš?
 

Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 19:54
Bendr
a kombinaci kláves Shift+Z znáš?
Omlouvám se za mojí mizernou znalost/představivost, ale nejak mi nedochazí tvoje připomínka. Jinak tu kombinaci samozřejmě znám.
 

Re: Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 20:17
OK-Milda (BHA410)   
Pokus o vtip - Slew mód a hurá na zem
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 20:26
Bendr
)), už chápu, díky za vysvětlení.
 

Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 14:13
Tomino
No z pohledu towernika který měl nad sebou Matese a viděl celej jeho provoz,tak to bylo hodně zajímavé,co se týče pilotů při odletech,tak bych řekl,že nebyl něják velký probém,až na to,že jsem měl dva přílety a mezi ně jsem chtěl dát jednu Bohemku,tak jsem mu dal Behind landing traffic line up rwy atd...no jenomže on něják tomu asi nerozuměl asi,tak jsem mu to po chvili zrušil,a dal mu zase holdshot rwy,protože tím,že se neozýval,tak prošvihl ten ideální čas pro odlet a musel vyčkávat.Bohužel on vstopuli sám na rwy,zatím co ero bylo na finale,tak jsem mu teda dal to immidiatly znovu,i když to bylo na hraně všech regulí,protože to sice stihnul odlepit před příletem,ale myslím,že ten borec co přilétaval měl už vše připravený na GA,a já byl taky připraven mu do GA dát,ale nakonec se to něják vystříbřilo,a vše dopadlo dobře.

Další probémy nastaly,když pilot nevyklidil při příletu po C,tak musel přes E,protože FOXTROT byl zavřenej mezi rwy13 a pojížděci L,takže fráze"taxi to holdshot of rwy06 via taxiway E,F,D a zpět na vyčkavací a kousek přejet po rwy a z5 na limu...Což byl celkem probém,je asi fakt,že je to složitější pojíždění,hlavně pro zajraniční piloty,ale ti jak jsem jim řekl tuhle frázi,se radši hrdinsky odpojily,pokud jim nespadla FSka po vyklizení což se mi nezdá,potom jak včeci přistáli,tak se to uklidnilo.

No a co se dělo jak se kluci vraceli domů,tak to myslím,že není třeba rozepisovat dál,protože to Mates popsal uplně přesně,a za radarama bylo ten večer hodně veselo a byl jsem rád,jak jsem si večer šel lehnout a usl jako hřebík.Jinak bych chtěl poděkovat LS že za mě zaskočil když jsem musel odejít a občas mi helpnul...

Toť vše z pohledu LKPR_TWR..
 

Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 16:30
LS
Ja bych k tomu jenom dodal nasledujici a stale se tu opakujici: PILOTI CTETE POZORNE ATIS, AT NEJSTE ZAKOCENI!!!! Co tim myslim? Jednak (u zahranicnich pilotu to pochopim, ale u ceskych?!?) kdyz je v ATISu uvedeno VACATE VIA C or E, tak to asi nejake opodstatneni ma (zdravim BHA105) - nasledne pojizdeni pres D, F bylo uz zvladnute.
Dalsi pilot (zdravim Gustave) uvolni tentokrat na E, ale kdyz dostane pojizdet do blizkosti drahy 06 pres E, F, D s instrukci, aby dal prednost provozu pojizdejicimu zleva doprava po pojezdove F, tak to neznamena, ze mu dam prednost a uhnu to za nim, ale pojedu podle instrukci kam jsem to dostal, tedy do blizkosti drahy, ale na D

Pote co jsme zjistili, ze draha 13 je pouzitelna pro pojizdeni, rozhodli jsme, ze se bude pojizdet pres F, drahu 13 s uvolnenim na P a nasledne L, opet nekteri piloti zabodovali (CSA138), ktera dostala pojizdet pres F, drahu 13, P, L... se rozhodla, ze proste pojede po F, pres drahu 13 dale po F...

Musim, ale uznat, ze vetsina pilotu pojizdela jak mela a vse se zvladlo - dokonce i cizinci meli obcas zajimave AFD data, kdy uvolnili na D (meli ji nekde mezi D a E), nasledne dostali pres E, po draze 06 a uvolnit na L, tak na L tentokrat uvolnili presne, ale zase dostali pres G, kde opet uhnuli brzy a pojizdeli nam po stojankach a trave, takze jak je videt, vznikaji nove AFD data, nebo ma nekdo LKPR z budoucnosti

Jeste bych chtel upozornit piloty: pokud provadim TCAS descend nebo TCAS climb, neznamena to, ze za to trhnu a budu stoupat/klesat 5000ft/min o tri hladiny, ale normalnim ratem sklesam o cca 500ft...bohate to staci na vykrizovani, po minuti konfliktniho provozu opet nastoupu zpet do cestovni FL. Co se tyce ATCho, tak pouze oznamim: "TCAS CLIMB nebo TCAS DESCEND" a je to vse - v tomto pripade ma TCAS prednost pred instrukcemi od ATCho - vzpomenme na Svycary, tam jeden poslechl TCAS druhy ATCho a jak to dopadlo...Nezapomente, ze TCAS vam da nejprve TA a nasledne az RA, takze mate dostatek casu na zareagovani
 

Re: Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 16:47
MadBird
Ja bych jen ohledne TCASu c FSce... No poslouchat TCAS je pri online letani relativne osemetna situace. V realu to funguje tak ze jedno ero dostane climb, druhe descent - proc? Protoze ty "eroplany" (TCASy) o sobe vedi. V FSce sice TCAS jako budik mame ale dle meho nazoru je mozne jej "bezpecne" pouzivat pouze v rezimu TA pricemz rezim RA je vice nez sporny protoze zde na rozdil od realneho sveta nedochazi k one komunikaci a je tedy dost dobre mozne ze oba piloti dostanou ve virtualnim svete od TCASU totoznou instrukci.

Ale jak rikam je to jen uvaha...
 

Re: Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 17:15
mípa   
Že bych to byl já, BHA-105? Přistával jsem v praze 2x ale skoro bych dal krk za to, že to bylo vždycky po C - Herky brzdí dobře. Ale při prvním přistání mi za to nějak divně zatahal AP, tak jsem šel nakonec na růčo, tak nevím. Musím se přiznat, že ATIS čtu jenom zběžně - inu slibuji, že se polepším.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 17:45
LS
Ja bych dal krk na to, ze jsi to byl ty, ale nechci se hadat Proste nekdo to takto udelal, dotycny asi bude vedet
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 17:47
mípa   
Klidně to vemu na sebe Ale stejně to byla skvělá akce.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 18:14
pseudoMates
Tak to je fakt skvělá hláška...
"Dal bych krk na to, ale nechci se hádat"... jinými slovy..:"mám pravdu, ale nejsem si jistej.."...
 

Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 14:02
Jaakov   
Měl jsem tu čest se po přeletu HDO málem srazit s TVS57 a ještě jedním ČSA, nebe nad Berlínem bylo jak za války, taky jsem vyrozuměl, že mají problém, nakonec jsem si musel zažádat o nastoupání do FL340 podle FP. Ještě bych se chtěl omluvit tuším Markymu (na LKAA_CTR_W) za moji reakci na přikaz naladit EDMM_CTR, kdy ze mě samovolně vypadlo: "jseš si jistej?" Moje chyba, nějak mi v tu chvíli nedocvaklo, že se měnily hranice Ale nad Dánskem šlo vše jak na drátkách, no.2 na přistání. Ale aspoň legrace byla
 

Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 16:50
Gustav ( BHA576 )   
No můj dojem z akce je hezký.Procvičil jsem všechny srdeční komory a vydrželo to Kodaň- nádherná a v pohodě.Německo - první náběh na infarkt.Výška FL370 hlásím připravenost ke klesání. Povoleno do FL290.První rychlé vybočení z kurzu ( od kolize 0.8 NM ).Další povolení ke klesání do FL190.Evidentně si z Borkem "učísneme pěšinky " Příkaz: zrychleně na FL290. Mám na budíku stoupání 6500 ft/min.Borka v zaměřovači hezky v červeném jen spustit palbu Uff jen to zasvištělo. Pak klesání už pod vedením našich chlapů.Předán Matesovi,klesání a pak příkaz toč vlevo 070° mnou zcela debilně pochopeno na vpravo 270° a už zase karambol s kličkujícím Jumbíkem honem na 070°.Matemu jsem se dětinsky vymluvil,že jsem ještě v šoku Pak už klid a pohoda domova.Všem zúčastněným děkuji za krásné zážitky a už se těším na něco dalšího
 

Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 17:17
pseudoMates
Jen bych doplnil, že si dostal instrukci :"After Etatu, fly heading 070, vectoring for ILS 24". Opakoval si jí, aspoň, co jsem postřehl, správně, ale začal si točit hned a ne doleva, jak píšeš, ale doprava, což bylo v danou chvíli to nejhorší, neboť proti tobě bylo éro ve stejný vejšce, který mělo jít (a nakonec taky šlo) jako pořadí jedna na přistání.. Nehledě na to, že si nezačal točit aspoň na ten kurz 070, ale někam na jih a Bůh ví, kam ještě..
 

Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 19:44
Rohlik
Tak jsem se dlouho odhodlával jestli zkusím online létání, ale po přečtení toho všeho co bylo zde napsáno, nevím nevím..........budu se muset zase nějakou chvili rozhodovat jestli do toho půjdu, existují ještě nějaké ty trénovací dny ?
Nebo je možné se postavit na stojánku s érem někde mimo a poslouchat?
Ale až mě přejde zděšení...........
Držte se, moc vám fandím!!
Rohlik
 

Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 19:47
Gustav ( BHA576 )   
Roberte jen se neboj
Včera byl trochu složitější den. Jinak bývá větší klid,někdy bohužel až "mrtvolný"
 

Re: Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 20:17
Tomino
Je fakt,že včera ta večerní směna na věži byla hodně zajímavá..Ale o tom to přece celý ten EVENT...
 

Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 19:54
tonde   
Rohlíku, vůbec se neboj, vem si malý éro a poletuj si VFR mezi malejma letišťátkama a poslouchej, tohle už je vysoká škola, já občas poletuju online, ale tomuhle stromu skoro nerozumím, nelítám velký mašiny a IFR zatím taky ne, není se čeho bát. Co tak večer koukám na IVAC, řídících je u vás celkem dost i na malých letištích, začínat hned online v Praze je sebevražda spojená s několika vraždami okolo Ber zlínka a šup do luftu!
 

Re: Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 20:07
Neo OK AAA
No tak já osobně doporučuji začít s VFR je to celkem jednoduchý a taky je tam zábava. Poslouchat můžeš taky....připojíš se na ATC ale budeš mít ve jméně OBS ( observer )
 

Re: Re: Re: EKCH-LKPR   19. 4. 2006 / 20:03
tonde   
Víte, kluci, kolik srandy se užilo v reálu s pravou a levou rukou? Kolega šel na přistání s MiG-21 podle OSP - přístrojový přistávací manévr, kde si sám hlídá vše a pokud ho VS opraví, tak je něco zle. A kolega dostal opravu 5 doleva - potvrdil, za chvíli 10 doleva - potvrdil (zvětšující se oprava je neklamné znamení, že místo toho, aby se přibližoval a vracel na osu se od ní vzdaluje), za chvíli 15 doleva - potvrdil a pak se ozvalo na rádiu to kouzelné: "Opakuji okruh, splet sem si ruce....."
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ