Obecně předpis říká, že se musí hlásit všechno ( po vzletu, přelety význačných bodů a radionavigačních zařízení, opuštění či dosažení hladin, polohy na letištním okruhu (po větru, base, finále). Regionální dohody pak mohou tato hlášení redukovat, například pokud je zajištěno dostatečné radarové pokrytí (více L4444, Hlava 8).
V čechách je stanoveno regionální dohodou (a je to vypublikováno v AIPu), že pokud řídící jednoznačně identifikuje letadlo a pilotovi to oznámí frází "radar contact", znamená to, že může tato hlášení poloh vynechat. Ovšem hlášení po vzletu je logicky pŕedtím, než řídící letadlo identifikuje a proto je ho nutné hlásit. Jedním z důvodů je mimojiné fakt, že řídící musí provést kontrolu korelace volacího znaku na obrazovce a kontrolu zobrazované výšky/letové hladiny. Teprve poté co jsou tyto kontroly úspěšné, může řídící dát "radar contact".
Je docela dobře možné, že v Rakousích je to jinak, ale můj skromný odhad zní, že to jinak není, neb silně pochybuji, že naši jižní sousedé, kteří (v reálu) mírně zaostávají za českou technikou si dovolí tuhle část hlášení vynechat. Jediné co mne napadá jako logické zdůvodnění je možnost že se (stejně jako třeba v Praze) nehlásí po vlzetu na věži, ale rovnou na app a źe Dietr to prostě jen špatně pochopil |
|