Prilejem aj ja olej do ohnika
Tiez mam s Dietrom "zazitok". Bol to jeden z mojich prvych letov. Pekny slnecny pracovny den, doobeda a ja som mal volno. Kuknem ServInfo- kontrola je, vytlacim mapy, load editor, fuel planer a ideme.
A330, LZTT-LJLJ. Letel som cez LZIB a preto aj LOVV. Ohlasil som vstup cez ABLOM, no na moje prekvapenie sa hned ponukol ze LJubljana nie je kontrolovana tak mi spravi "LJ APP" a "LJ Radar" ... kuknem ServInfo, Diether mal viac ako 2000h, wow, to bude profik) takze ako zaciatocnik som bol poteseny, ved preco nie, aspon sa to naucim poriadne.
No ale sranda zacala pri zostupe. Davno pradavno som uz minul "descent point" niekde okolo Grazu a vyletel z LOVV_CTR zony vo FL300. Cakal som lebo ako novacik som vedel ze mam cakat na prikaz od ATC. Nestalo sa... ked som bol este stale vo FL300 cca 30nm od LJLJ, Dieter sa zobudil. Na tu vetu nezabudnem... mal som heading 160, FL300 "SVK074 heavy, descend to 4600, turn right heading 200 expect vectors ILS 31" ... Tak, najprv rychly prepocet na papier ( zatial co som to zadavla do FMC a AP) 30nm/250-280kt - cca 5-6min , FL300 do 4600 na zaciatku ILS - za 6min... 4300 fpm! ) Divil som sa, ale to som si vtedy este myslel ze ATC je "panboh" a co povie, to urobim.... az po cca minute sa zarazil a spytal sa ma na typ, kedze som "heavy"... dopoved Ja: "A330-300 sir" Dieter: "And can you make it?" ... povedal som ze asi nie, tak to pokracovalo navedenim nad LJLJ, 360°+180° otocka, vyklesavat, downwind, base, visual RW31. Pripadal som si ako Blanik nad Vajnormi ))
Dufam ze ste sa zasmiali (zhrozili ) rovnako ako ja ked si na to dnes spomeniem. Nebojte, dnes uz by som mu to nezozral, ale bola to dobra skola na pochopenie ze ATC nie je neomylny A prosim nepiste mi teraz ake som porobil chyby, ja o nich viem, bol to len moj treti let (prvy mimo LZBB - LKAA ) a bol som zelenac
|
|