FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
An-24 XP11 Jeden příspěvek | Celý strom
An-24 XP11   15. 8. 2020 / 22:29
Willhelm   
Tak ať to nemusíme furt řešit v diskuzi pod tím jedním screenem...

Máme tady momentálně dvě nové verze An-24 pro XP11, obě vycházející z tzv. Parshukovy modifikae původního modelu Felise pro XP9.

Mezitím co Parshukov řešil hlavně to, jak to éro vůbec pod XP11 rozběhnout, moc už neřešil praktickou stránku a to jak se s tím bude lítat.

Nejprve nám vyšla An-24 "CE" od "Airbuse" a zanedlouho na to An-24 "Tronov". Mezi oběmi pány proběhla na orgu solidní přestřelka, Tronov označil Airbuse za zloděje, Airbus se bránil. Dost příspěvků s ostrými a velkými slovy už je autozcenzorováno a zeditováno. Zatím mám o situaci obrázek asi takový:

Oleg Tronov i Airbus A340-642 jsou velkými fanoušky "Anduly" a byli jedni z mála co Parshukovovu konverzi neopustili a snažili se dotáhnout to co Parshukov nedořešil - tedy nemožnost pojíždění (letadlo si furt sedalo na prdel) letový model a různé mušky v systémech a ovládacích prvcích. Tronov si v roce 2018 podle všeho vyžádal Felisovo a Parshukovo svolení a oni mu jej s poukazem na to, že An-24 je nyní pod GPL3 licencí, dali. A milý Oleg "Andulu" doladil do solidně lítatelné podoby a započal ji zájemcům z Azbukou komunikujících zemí nabízet na jejich kopii tlamoknihy "VK" za úplatu. A tam si ji koupil kamarád "Airbuse". No a pak využili toho, že GPL3 licence opravňuje toho kdo za produkt zaplatil, jej dále modifikovat a šířit jako freeware. A tak se pustili do vylepšování až ji zveřejnili nedávno na orgu. Oleg Tronov pojal podezření, že by mohlo jít o jeho upravenou verzi a dokone i našel nějaké části kódu v pluginu, které jsou shodné s jeho. Po počátečním nařčení ze zlodějiny jej "Airbus" poslal do patřičných míst s tím, že si má lépe nastudovat podmínky GPL3 licence, čímž připustil, že z jeho placené verze šířené po ruské sociální síti něco použili. Takže Tronov nelenil a rychle zveřejnil svou verzi, aby sklidil taky nějaký ten kredit od komunity. Moc se v tom nevyznám, nikoho nechci soudit, ale z toho jak jsem zkoušel obě verze si myslím, že by ideální bylo, kdyby se tihle lidé dokázali dohodnout a udělali jednu společnou verzi, protože každý má talent na něco jiného, k čemuž se hnedle dostanu.

Po vydání měly obě verze nějaké chybičky, které zvídaví uživatelé a fandové sovětské letecké techniky připomínkovali a oba autoři chyby pilně upravovali.

Dnes jsem tedy obě verze opatchoval a znovu jim dal šanci.

"CE" verze:
+ většina textur je přemapovaná a předělaná do vyššího rozlišení, dodělané PBR
+ kokpit má docela dost vylepšený 3D model
+ hezky vyřešené menu, kdy vpravo na obrazovce zůstává malý čtvereček, ze kterého se full menu rozbalí nebo schová.
+ snad vše funguje jak má, nenašel jsem dnes žádné záludné místo, kde by se musel "lovit" ovládací prvek, pojíždí i lítá bez problémů.
+ funguje s LR "GNS430" i EADT "KLN90b" (ty si dokonce můžete "domontovat" na přístrojovku dvě, a to pro každou sedačku zvlášť, nebo obě dohromady)
+ Předělané textury všech 2D panelů do vyššího rozlišení, takže jsou mnohem čitelnější.
+ Xchecklister checklist v Angličtině.
- checklist je "manuální" a ne automatický (namapovaný na datarefy)
- Kokpit zatím jen v Ruštině a vzhledem k přemapování a přejmenování textur to není kompatibilní s ENG patchem. (Podle mě otázka času než to dodělají, nebo to z jejich textur udělá někdo jiný.)
- použitá nějaká "aviation light" fíčura která na kurzoru nese zdroj světla (což mě osobně dost rozčiluje a tmavé místa kokpitu to stejně moc nenasvítí)

"Tronov" verze:
- Textury původní tedy blbě čitelné ale:
+ Funguje původní ENG patch, takže tady můžete mít kokpit v Angličtině.
- Menu se chovává pod nápisem "Menu", dost necitlivě umístěným na hlavním panelu.
- i když dnešní patch opravil dost věcí, stále jsou místa kde chybí přepínač, nebo klikzóna. Některé věci pro změnu nefungují vůbec, třeba APU (Ru-19) se mi u této verze nedaří vypnout (a ono to žere víc než L nebo P motor), přípusť Ru-19 taky nejde zpět zamknout a takových drobností je povícero.
+ Funguje s LR "GNS430" nebo dvěmi verzemi "KLN90b"
- 2D panely jsou původní malinkaté a některé prvky přes ně buď nejdou ovládat nebo mají tak titěrnou ovládací zónu, že se ten správný "klikspot" hledá strašně těžce.
- Xchecklister checklist je v Azbuce
+ checklist je automatický cca z 80% má namapované datarefy
+/- (jak pro koho) tato verze má malý pluginek, který umožňuje AP přepnout do "NAV" modu a letět trasu podle GNS430 nebo KLN90b automaticky (a ne jako v realitě kdy GPS byla jen pro "kontrolu", že se od trasy moc neodchyjeleme)

Tronov je evidentně zdatný kodér, ale špatný grafik, "Airbus" se zase více vyžívá v grafice a 3D modelování. Dát se ti dva dohromady, tak to éro by asi bylo dokonalé.

Budu rád, když se i ostatní příznivci podělí o své postřehy.
 
FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ