Po cca týdnu mě An-24 baví čím dál více a momentálně ji považuji za jednoznačně nejlepší turboprop v XP11. Ale ní to éro pro začátečníky.
S tím jak se vývojový tým rozkmotřil a rozdělil nic nenaděláme. Tronovův chechlist je ale parádní a ovládání systémů se mě osobně rychleji učilo z původního Felisova ENG manuálu v Tronovově verzi kde si človět Andulu přepíše ENG patchem. V kombinaci s automatickým checklistem je to pak dobrý způsob jak se naučit procedury a zažít si "polohovou" paměť. Hodina, kdy je "Tronov" stabilní než dojde k CTD je naprosto dostatečná k naučení se.
To éro bohužel neodpustí jediný zapomenutý krok v procedurách. To byl můj velký problém s "CE" verzí, protože jejich checklist je někde dost zjednodušený. Tlakování brzd, srovnání gyrokompasů atd. to vše může způsobit problémy.
Takže jsem došel do stavu, kdy jsem si z checklistu co jsem překládal pro "Tronova" vymazal všechny datarefy a udělal z něj checklist manuální a přešel na "CE" verzi v Azbuce.
Při plánování letů doporučuji spíše VOR-VOR trasy a body od sebe trochu vzálené, docela to usnadní začátky. Pokročilí mohou přikročit k RSBN navigaci.
Kdo si užívá "oživovací" klikfest jako má Tu-154 nebo Jak-40 bude tady v sedmém nebi.
Kdo rá lítá v RNAV a VNAV módu, se tomuhle éru raději obloukem vyhne.
Kdo se při letu nerad nudí tak tady se nudit nebude. Je potřeba pořád něco hlídat přenastavovat navigavi, dělat korekce. Ještě nedávno by mě nenapadlo, že si tak užiju lítání s AP který má jen ALT HOLD a ovládání zatáčky (Ne NAV ani HDG HOLD se opravdu nekonají - "CE" verze (A dnes už vlastně i "Tronov") má sice plugin, který evokuje možnost přepnutí KLN90b do NAV modu, ale to je šméčko - je to součástí nové free KLN90b, ale v An-24 to nefunguje - nemá jak a s čím.)
Člověk si tak nějak lépe uvědomí a připomene co všechno za něj vlastně dnešní moderní AP dělá.
Jinak pokud by měl někdo zájem o ten "Tronovův" Anglický checklist pro manuální použití v "CE" verzi tak se ozvěte. |
|