FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu Jeden příspěvek | Celý strom
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu   13. 8. 2020 / 13:39
JirkaK
To "měnění" je právě výsledek optimalizací.

Je to viditelné snad na každé graficky více zpracované hře, kde vidíš dál než jen pár (desítek) metrů před sebe.

Je to de facto level of detail.

Máš texturu a ta nějak vypadá v plném rozlišení, 8k textura na objekt velikosti pár desítek cm čtverečních, na 10cm vzdálenost je to ok, na 1m je to zbytečně moc dat, takže vytvoříš mipmapu pro vzdálenost (level of detail) 1 metr, ta bude třeba 4k, tzn 4x menší než 8k textura. Když ten objekt zobrazíš na 10 metrů, použiješ další mipmapu, třeba 1k, tzn 16x menší textura. Samozřejmě že textura co je 16x menší nemůže nést tolik obrazových dat a bude patrný rozdíl ve chvíli kdy kamera bude přecházet mezi jednotlivými level of detail. Změní se textura. No a třeba na vzdálenost 50 metrů už ten objekt pro jistotu vůbec nezobrazíš Samo velikosti textury a vzdálenosti ber jen jako příklad.

Mip mapy a level of detail je jen prostá výkonnostní optimalizace, nepotřebuješ extra HW prostředky na zbytečný detail, který není nutný.

Podobně je to třeba se stíny, všimni si že v leckterých hrách jsou stíny zobrazené jen na určitou vzdálenost a pak zmizí, dobrý příklad je to tech demo leteckého simu na Unigine enginu, tam to bylo krásně vidět že jak letší tak ten stín se pohybuje s kamerou pár desítek/set metrů před tebou. Prostě engine nemá výkon na to generovat stíny na extra velkou vzdálenost. N astejném enginu postavený benchmark Heaven, tam je ten stín také patrný, co víc, třeba tráve a květiny na louce se zobrazují jen na krátkou vzdálenost a postupně se dokreslují...


S tím souvisí to, že některé hry mají možnost ovlivnit, tzv. streaming distance, technické řešení je na každém herním enginu a konfigurací od vývojáře, ale hodně jednoduše by se dalo říct že to posouvá level of detail dále. Díky tomu se pak používají textury s pro vyšší level of detail než na kterém seš.

V podstatě ale každá hra u tohoto natavení varuje, že může způsobit výkonnostní potíže. Streaming distance bude zatěžovat CPU, bude zatěžovat disk, protože bude načítat vyšší objemy dat a častěji, bude to zatěžovat interface protože data budou kolovat mezi RAM a VRAm ve větších objemech a častěji (pokud nestačí kapacita VRAM pro dané nastavení), samozřejmě to ovlivní i množství RAM. Velkoryse nastavený streaming při rychlých discích a dostatkem paměti může výrazně pomoct tomu "vyskakování" či měnění.


 
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - jožo Zobrazit celý strom11. 08. 20 v 11:08
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - xWing Zobrazit celý strom11. 08. 20 v 12:06
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - OndraT Zobrazit celý strom11. 08. 20 v 21:00
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - xWing Zobrazit celý strom11. 08. 20 v 22:21
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - mano Zobrazit celý strom11. 08. 20 v 22:39
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - OndraT Zobrazit celý strom11. 08. 20 v 22:44
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - mano Zobrazit celý strom11. 08. 20 v 22:47
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - JirkaK Zobrazit celý strom11. 08. 20 v 23:02
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - xWing Zobrazit celý strom12. 08. 20 v 11:05
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - Willhelm Zobrazit celý strom12. 08. 20 v 13:31
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - xWing Zobrazit celý strom12. 08. 20 v 16:32
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - Willhelm Zobrazit celý strom12. 08. 20 v 17:23
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - OndraT Zobrazit celý strom12. 08. 20 v 20:35
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - OndraT Zobrazit celý strom12. 08. 20 v 20:38
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - Willhelm Zobrazit celý strom12. 08. 20 v 21:15
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - OndraT Zobrazit celý strom12. 08. 20 v 21:20
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - JirkaK Zobrazit celý strom13. 08. 20 v 13:39
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - OndraT Zobrazit celý strom13. 08. 20 v 19:23
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - JirkaK Zobrazit celý strom14. 08. 20 v 10:24
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - OndraT Zobrazit celý strom14. 08. 20 v 14:57
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - happypetr Zobrazit celý strom14. 08. 20 v 19:57
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - OndraT Zobrazit celý strom14. 08. 20 v 20:29
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - pavsko Zobrazit celý strom12. 08. 20 v 07:05
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - pavsko Zobrazit celý strom12. 08. 20 v 07:07
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - JirkaK Zobrazit celý strom11. 08. 20 v 22:58
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - OndraT Zobrazit celý strom11. 08. 20 v 23:14
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - JirkaK Zobrazit celý strom12. 08. 20 v 00:30
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - OndraT Zobrazit celý strom12. 08. 20 v 20:33
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - JirkaK Zobrazit celý strom12. 08. 20 v 23:38
Microsoft Flight Simulator bude podporovať virtuálnu realitu - JirkaK Zobrazit celý strom12. 08. 20 v 23:42
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ