Jak se v praxi provozuje ultralight s useful load treba necelych 200kg, kdyz pilot i s botama ma 90kg, pasazer dalsich 90kg a k tomu 10kg batoziny?
No, blbě. Modelový příklad s P-92 Echo:
MTOW: 450 kg, prázdná hmotnost stroje (BEW): 290 kg, tzn. že na užitečné zatížení (posádka, palivo, batožina) zbývá jen 160 kg. Osmdesátikilový pilot si tedy může vzít až 80 kg paliva. Nicméně, dvěma osmdesátikilovým pilotům už na palivo moc hmotnosti nezbyde...
Každopádně, identický stroj registrovaný na Slovensku má MTOW 600 kg, takže užitečné zatížení je 310 kg. To už je jiné kafe.
Uvedená problematika poslední dobou hýbe různými diskuzemi, protože se uvažuje, že by se v ČR MTOW zvýšila na 600 kg.
https://www.aeroweb.cz/clanky/5702-europarlament-schvalil-nove-zakladni-narizeni-uvolnil-cestu-k-600kg-ul viz diskuze pod článkem. |
|