FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Useful Load - dotaz na tralalajtaky Jeden příspěvek | Celý strom
Useful Load - dotaz na tralalajtaky   23. 7. 2018 / 15:48
kuma   
Odpověď je dle mého jednoduchá a jednoznačná, bez ohledu na stát (CZ, SK, ale kdekoliv jinde po světě). Takže na dvě otázky, dvě odpovědi:

-> Let s vyšší vzletovou hmotností, než je maximální MTOW, je nelegální.
-> ano, velká část pilotů dvojposádek UL létá s přetíženým letadlem.

Ono to ani jinak není možné, týká se to všeho, co může do luftu a má to nějakou MTOW. Jak se ta hmotnost rozdělí (mezi drak, palivo, posádku, bagáž a záchranný systém) se může lišit, lze si s tím hrát (po obědě natankuju méně paliva... s nadsázkou) - ale nepřekročitelnost MTOW je zákon. Samozřejmě - letadla jsou většinou dimenzována s podstatnými výkonnostními i pevnostními rezervami, takže i když se podstatně překročí MTOW, ještě se to do luftu vyhrabe. Jak se to ale bude chovat v mezních situacích pak už nido nezaručí, např. jaká bude pádovka v zatáčce - némlich to samé. A pojišťovna se v případě rány necítí být zavázána cokoliv komukoliv platit, protože bylo porušeno jedno ze základních pravidel pro vzlet - i kdyby byla příčina havárie jakákoliv... Ale jsme národ malých hazardérů, tak to vypadá jak vypadá.

PS: je dost příkladů situace, kdy toto zlaté pravidlo piloti porušili, ať kdysi na Rané, nebo onehda na Portoriku či Haiti - a nedopadlo to moc dobře. To samosebou platí i pro ULL.
 
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ