co jsem ale pochopil tak zvláště místní XPL zastánci lítají v Čechách nad fotoreálem a výhradně VFR, tudíž jim přesně tohle vyhovuje a víc od toho nepotřebují a vytáhnout za hranice je nenapadne. Chápu že pak to lítání na tak malém plácku, už vyžaduje místní znalost protože člověk lítá stylem "odstartuj kurz YX, za třetím lesíkem zahni doprava a asi po 5 minutách doletíš k řece, až k ní doletíš zahni doleva a drž se ji. až potkáš první velký topol zahni o 90° doprava a po pěti minutách doletíš k vesnici kde je pěkný kostelík" Popis cesty platný v simulátoru ale i v reálu, alespoň do doby kdy ten topol nevyvrátí vítr nebo ho jednoduše neskácí. Taky chápu že lítat pořád dokola kolem jednoho letiště může někoho bavit a přeji mu to.
Osobně mám rád to poznávání a lítám si od letiště k letišti různě při tom pozoruju krajinu. Pro některé oblasti si třeba i zvolím "domácí" letiště ze kterého pak podnikám výlety a i když třeba ta scenérie nemusí vypovídat skutečné realitě tak jsem v tom simu schopný výše popsaným způsobem lítat taky, byť kdybych někdy na to místo přijel a snad i sedl do letadla tak bych se hned po odlepení z runwaye ztratil.
Teď si třeba připravuju flight plán jako poznávačku napříč USA a severní amerikou jako takovou s tím, že navštívím každé z letišť které je ve freeware balíku pro North America na Orbx - https://fullterrain.com/freeware/global nemám to ještě celé doklikané, nicméně to vidím nejméně na 200-300 hodin v něčem menším, asi to ani nebude Duke ale nějaká rychlejší Cessna nebo Piper... akorát mám dilema jak se s tím érem dostat z Hawaie do Californie... I když zvolím San Nicolas jako nejbližší možné místo k mezipřistání po cestě z HI do CA (byť není součástí toho packu), tak mě to pořád dává více než 2000nm leg a to nedám ani kdybych půlku té vzdálenosti jen plachtil. |
|