Ale ty autogen odděluješ od scenérie, což je podle mě špatně. Scenérie je i to co máš na těch 8 DVD discích s nápisem X-Plane, tedy ten nepříliš zdařilý default (to by ale ani neměl být cíl autorů simulátoru)... jen to nedělal vývojář třetí strany.
Pokud chci udělat reálnou scenérii, nemůžu použít univerzálních objektů a musím použít vlastní a místo "obecný barák číslo 1" říkáš autogenu "muj vymazlený barák číslo 1". Stejně je to s porostem. Pochybuju, že kterýkoli SIM má v základu všechny typy porostů, které se na světě najdou... Takže je normální, že specifické stromy/keře atd. vývojáři scenérie do toho autogenu přidají a pak jen určují plochy, kde se tento nový typ objektu generuje. Pořád nemluvím o "jedné konkrétní specificky zahnuté palmě která roste 5 metrů od vchodu letiště"... To už jsou custom 3D objekty zasazené do celku které jdou mimo autogen.
Výhodou XPL je že je to živý produkt, průběžně vyvíjený. FSX je leží bez zásahu spoustu let a i přesto podává skvělé výkony. Ano, je teď FSX:Steam Edition ale DTG nemá licenci na jeho rozšiřování, pouze mohou upravit stabilitu, výkon a obecně funkčnost pro současný HW. P3D se vyvíjí poměrně dobře, ale také tam byla nějaká pauza než koncepci FSX začali upravovat. Nicméně LM udělali dobře že se rozhodli jít cestou zachování kompatibility (samozřejmě ne vždy 100%) s FSX, čímž je pro lidi podstatně snazší přejít. Člověk co investoval i tisíce dolarů jen tak svou investici nezahodí. Ale zpět k tématu...
Pokud budu chtít dráty mezi stožáry, bude mi jedno, zda je toho dosáhnuto pomocí autogenu nebo že je to počin vývojáře třetí strany a je to ručně zasazený objekt, který není generován autogenem. Podstatné bude že tam ten drát bude.
V XPL klidně můžu lítat v zasněžené krajině, pokud někdo nabídne zasněžené textury, jak toho vývojář dosáhne je jeho věc, budu mít sníh... tady je pravda zatím u XPL problém v tom že bych musel ručně zapínat/vypínat scenérii podle období které chci a nebude to automatické, nicméně, pokud někdo udělá textury, bude v XPL jakékoli roční období.
Pro lidi s XPL chybějící roční období zřejmě problém není, když ho používají... Stejně tak pro vlastníky FSX není problém chybějící drát mezi stožáry, když ho používají... Ve skutečnosti to bude ale spíše tak, že jedni chtějí roční období, druzí zase dráty, ale výhody konkurenční platformy nevyváží její nevýhody a každý má své specifické požadavky do kterých se v rámci možností snaží vpasovat.
Takže v tomto nezbývá jen doufat, že Dovetail Games Flight Simulátor bude přesně to na co všichni simeři čekají...
|
|