DXT veme blok 4x4 pixely (texel)
Určí dvě hlavní barvy.
Uloží je do 565
Určí další dvě, které jsou interpolované od těch dvou hlavních. Ty už můžou být 888.
Tím pádem má každý texel (4x4px) pouze 4 barvy. Ale to neznamená, že by byla barevná hloubka příliš malá.
A vůbec, celé to nedává nejmenší smysl. Proč by ty textury nemohly být kvůli tomu v DXT? Vždyť DXT je hlavní a absolutně nejvíce používaná metoda komprese v počítačové grafice (respektive pro ukládání textur). I když používají nějaké svoje formáty (třeba VTF formát v Source enginu), uvnitř je to stejně většinou DXT. JPG je hovadina, to jsem ještě ani neviděl.
Hrál si někdy hru? Třeba FS aspoň? Tak si 100% koukal na DXT. Připadalo Ti, že tam je málo barev?
A ten tvůj výpočet je taky vedle.
5.6.5 je:
2^5=32
2^6=64
2^5=32
32x64x32 = 65535 barev, ne 22500
|
|