FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
V jakém formátu jsou textury v bgl? Jeden příspěvek | Celý strom
V jakém formátu jsou textury v bgl?   2. 2. 2015 / 12:37
VanDam
K tomu co jsem psal minule jsem zapomněl dodat že ani imagetool neobsahuje Dithering či metodu resamplingu. Tam ti daj na výběr z DXT. Což mi potvrzuje mou doměnku, že DXT a resampling jsou odlišné věci. Nejsem si jistý, který popis na Wikipedii sedí na ten resampling. Jsou tam dvě metody ditheringu. Jedna sedí na ten DXT a druhá zase sedí na "digital processing and waveform analysis". Možná na ten resample používají frekvenční analýzu, ale to je poměrně náročný postup.

Já už na tom developerském webu četl jak je ta hlavička a struktura bgl sestavená, ale není to bohužel dostatečně podrobný popis aby se podle toho dal vytvořit kompletní algoritmus. Není tam totiž popsáno jaký formát mají jednotlivé vrstvy (přesněji podsekce). Zejména teda se to týká té podsekce pozemních textur. Takže nevím podle čeho bych ji identifikoval a hlavně podle čeho pak překládat ty textury.

Ještě vysvětlím to archivování v DDS. Ten DDS/DXT je právě velmi primitivní technika, která je velmi snadná na výpočet. To přece vidíš, když uložíš nějakou texturu v imagetool.exe do DDS tak ti to nezabere ani zlomek vteřiny. Kdežto resampling zase trvá hodně dlouho což ale může být tím že v jednom bgl souboru je na orgofotu dost těch fotografií - ale pokud by tam bylo to DDS/DXT tak to by i tak proběhlo během pár vteřin a ne že budeš čekat minuty. Protože změna velikosti rastru nic nezabere (minimum sekund) a DXT taky ne. Takže čas zabírá vždycky ta komprese ať už by to byla komprese JPEG, nebo nějaký druh frekvenční analýzy. Pak by byla druhá možnost, že by pro převod používali nějaký druh maticového kernelu s větším rozměrem matice, to by taky zabíralo hodně času.

Textury typu fotografie není dobré ukládat do PNG. Jedině že bys tu texturu prohnal nějakým filtrem, který ti vypustí velké množství barev z palety. PNG je založené na indexování barev. Čím více máš barev v obrazu, tím delší je seznam barev a to se nevyplatí hledat v tom seznamu barev (v paletě). PNG je dobré na obrázky masek a ne-ortophoto map. To co jsem měl na mysli je že pokud by byla pravda že resample ukládá textury do DXT a to celé shromáždí do toho bgl, tak bych mohl textury převést na jednotlivé LODY a pak je uložit do DDS zvlášť mimo bgl. Nevýhoda: mnohem větší počet souborů. Ale spíš by se to muselo řešit jinak, jako uložit všechny soubory DDS do databáze a pak jen spustit program, který to vytáhne z databáze a předá resamplu ať to poskládá do bgl. Výhoda: ušetříš prostor i čas. Ale to nejde protože resample neumí importovat DDS.
 
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 11:51
V jakém formátu jsou textury v bgl? - Fabo™ Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 13:24
V jakém formátu jsou textury v bgl? - xWing Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 13:47
V jakém formátu jsou textury v bgl? - Fabo™ Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 13:56
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 16:24
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 16:27
V jakém formátu jsou textury v bgl? - Gripen Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 17:00
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 17:09
V jakém formátu jsou textury v bgl? - Gripen Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 17:21
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 17:33
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 18:45
V jakém formátu jsou textury v bgl? - Gripen Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 20:20
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 20:39
V jakém formátu jsou textury v bgl? - Pan Letadlo Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 21:05
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 22:54
V jakém formátu jsou textury v bgl? - Gripen Zobrazit celý strom02. 02. 15 v 10:34
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom02. 02. 15 v 12:37
V jakém formátu jsou textury v bgl? - Gripen Zobrazit celý strom02. 02. 15 v 12:55
V jakém formátu jsou textury v bgl? - Pan Letadlo Zobrazit celý strom02. 02. 15 v 13:35
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom02. 02. 15 v 14:17
V jakém formátu jsou textury v bgl? - Fabo™ Zobrazit celý strom02. 02. 15 v 18:23
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom02. 02. 15 v 18:58
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom02. 02. 15 v 19:13
V jakém formátu jsou textury v bgl? - Fabo™ Zobrazit celý strom02. 02. 15 v 22:42
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom03. 03. 15 v 21:46
V jakém formátu jsou textury v bgl? - Pan Letadlo Zobrazit celý strom03. 03. 15 v 23:13
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom04. 03. 15 v 13:38
V jakém formátu jsou textury v bgl? - Pan Letadlo Zobrazit celý strom04. 03. 15 v 15:25
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom04. 03. 15 v 19:25
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom08. 03. 15 v 00:09
V jakém formátu jsou textury v bgl? - xWing Zobrazit celý strom02. 02. 15 v 13:10
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom02. 02. 15 v 14:02
V jakém formátu jsou textury v bgl? - Stew Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 17:41
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom01. 02. 15 v 18:56
V jakém formátu jsou textury v bgl? - VanDam Zobrazit celý strom04. 02. 15 v 23:34
Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ