Tak co třeba X-builder http://www.ptsim.com/ to je program, kterej někdo napsal ve svém volném čase zadarmo, takže musel vědět jak otevřít a přečíst tedy rozkódovat ty soubory. Když někdo dělá takovej projekt tak musí vědět v jakém formátu jsou uloženy textury aby je mohl načíst. Možná na to použil nějakou knihovnu dll distribuovanou přímo s FSX SDK. Ale programátor prostě musí vědět jak to funguje. Jen říkám že to nedává smysl. Budu hledat dál dokud nezjistím jak je to s tou kompresí. Podle toho co jsem zatím našel na netu ty dva zmiňované formáty se používají na textury objektů a ani jeden z nich nepoužívá skutečnou kompresi ve smyslu toho jak je např. u obrázků jpeg. DXT a DDS to není komprese to je taková metoda, která zapíše barvu jednoho pixelu a 3 pixely celkem vynechá. Toto pořád opakuje dokola dokud nedojde na konec obrazu. Ty vynechané pixely se potom dopočítávají jako průměr mezi dvěma pixely. Výsledkem této logiky je že je soubor 4x menší. To ale znamená, že ve výsledku jsou stejně velké soubory bgl. U ortofota tomu tak není tudíž tam bude ještě něco. Pro mě to podstatné je protože pokud budu znát ten formát v jakém to je uložené tak bych teoreticky mohl napsat vlastní a třeba rychlejší program než je ten resample.exe. Pokud ale přesný formát není veřejný tak mám smůlu a nic s tím neudělám. |
|