heyký baobab.
Kuma to více méně vystihl. Z původně uvedené rovnic se počítá limiter klopení autopilota. Vzhledem že v běžných airlinerech bývá maximální pracovní rozsah klopení autopilota do +-25st, tak se gravitační zrychlení resp. změna jeho vektoru neuvažuje. Uvažuje se pouze zrychlení dané klopením. Pokud půjdete např. do Digital Automatic Flight Control System; Pilot's manual for the Aerospatiale ATR 42/72" tak v kapitole 7 "System Limits" najdete třeba u limitů ALT HOLD módu:
- pitch g rate limit 0.1g
A tímhle se zcela jistě nemyslí, že na letadlo bude působit +-0.1G včetně gravitačního zrychlení. Popisuje se pouze zrychlení indukované klopením. Pokud pro zjednodušení vynecháme změnu vektoru gravitačního zrychlení vůči ose klopení letadla, bude tedy výsledný g limit pro ALT HOLD mode v rozsahu +1.1g - 0.9g
A to jsou hodnoty co byste asi od autopilota očekávali. |
|